Tord Ahlin
Administrator
Uj va fina kort. Trevlig läsning!

Tack Tord, vad gör man inte för Norton klubben!
Monterade styrdämpare på min då nya 900ss Ducce efter att fått styrwobbel ett antal ggr. Skandal att det inte var standard på en så körglad cykel å här snackar vi snabbstyrd vilket oftast blir resultatet om man gasar på,
Dock är Commandon så pass stabil att jag aldrig haft styrdämpare här, visst ruskar den ngt. i gaffeln men kontrolerat vilket jag kunde stå ut med, men styrdämp. är aldrig fel! Därimot kan Commandon vara hemsk om bak ändan inte är just. (Bakvaggan o sving infästning) Org. Girling stötdämp. helt ok! Men finns dom längre? Annars koni/Ikon?
Sen var det BMW K100rs -84 En riktig långåkar cykel med bravur! Och även rolig på favorit vägen för den som vågar, en klump, ja, men det är när den står still, kommer den i rull blir mången förvånad, bra kåpa med backspeglar som skyddar händerna, ett smalt styra som till en början känns lite ovant men som man sedan uppskattar mm.
Jaha ja, ska jag våga visa min Gold Star som var en crossmaskin i delar när jag köpte den. Satt ihop den utan tanke på vilken raritet den var, kompletterade till landsväg och använde den som bruksmaskin(!) Aja baja, men så straffade det sig som jag tid. skrivit när traktorn körde ut bakom en kurva... Tog bla. en sväng till dalarna och måste erkänna cykelns goda egenskaper, det var en cykel som man kunde hålla undan från den normala trafiken utan att behöva ligga i vägrenen.