Brages gamla dia kort

Bragfjord

Well-known member
2-Diabilder 069.JPG"Lång" Lasse med sin fina Ducati, här vid Rö Cafe' som var ett omtyckt cafe' av oss med Mc, låg bra till efter gamla Norrtäljevägen.
 

Bragfjord

Well-known member
25-Diabilder 067.JPGVevhuset från min Cafe' Commando som jag lät fräsa ett spår för o-ring snöre" för att få den helt torr mellan halvorna. Sen tid. har jag med stor ambition (överdrivet?) slipat o polerat halvorna inuti (!)
 

Bragfjord

Well-known member
28-Diabilder 072.JPG113 i slag tror jag det var på min 600 19S vilket kändes ända ner i tårna vid pådrag! Men ändå trevlig att köra.
 

Bragfjord

Well-known member
2-Diabilder 008.JPGBröderna Bäver gjorde egen konstruktion till vatten kyld cylinder till 250 Suzuki för länge sedan, tills Kurt körde in i sidan på en folkabuss utan blinkers, sen var det inge kul längre......
 

Bragfjord

Well-known member
3-Diabilder 007.JPGMin debutant Norton 500 som min bror sitter på, gick så bra att jag blev A-förare efter första året, tack Kjell Bogren för den snabba trimmade motorn!
 

Bragfjord

Well-known member
31-Diabilder 003.JPGAnderstorp tidigt -70 tal, Peter Williams iväg som 4 efter att gjort en sk. Le-Man start, alltså stå på andra sidan banan och sen springa över å kicka igång, de som kommit igång först kanske tryckte på knappen(?) Men Williams vann o de var ju huvudsaken!
 

Bragfjord

Well-known member
13-Diabilder 045.JPGInte konstigt att jag hade bråttom till Waxholm med denna sjutusan till frukost, därtill ett mycket bra pris! (lågt, men det var då det....) Vilket jag gjort genom åren med följande cyklar, 1st AJS 650, 1st Matchless 750, 4st Norton, 3st Ducati, 1st Moto-Guzzi, 1st Yamma Virago 1000, 1st HD 1340, 1st BMW K100RS, 1st Morini 500 och min nuvarande Traja, inte undra på att jag blivit tjock! Oj, glömde Kawan (250) som jag hade så kul med!
 

Bragfjord

Well-known member
36-Diabilder 025.JPGWaxholm ja! Alla(?) har vi väl ett förflutet på denna underbara väg med backar, rakor, kombinationer, kurvor! I vackert landskap, detta bjuds på drygt 9km, alltså gamla Waxholmsvägen,(Bogesundsvägen) som man njuter i sin egen takt för att sedan få belöning på ett trevligt Cafe'. Kortet har jag själv tagit från ett sjöflygplan!
 

Bragfjord

Well-known member
04-Diabilder 032.JPGJa det här kortet är jag kluven inför, men vill framhålla 2 fina killar som på varsitt sätt tillfört mycket gott till klubben! Redaktörn obotlig Nortonist som med den äran får vår tidning till nya höjder! En sann Mc vänn!
Men så var det Janne Olsson... som så tragiskt gick bort alldeles för tidigt, Han var förutom en fin människa rena uppslags boken när det gällde Commandon! Hjälpsam och med goda råd blev hans signum. Saknad.
 

Bragfjord

Well-known member
1-Diabilder 038.JPGJa vadf.. är det här? Skulle de vara jag...
Om 3år är det 50år sen detta kort togs, herre gud! Att tiden går är det enda säkra... Men jag kämpar på,
som idag simmade jag mina 1000m på drygt 21min. 3ggr. i veckan, inte blir jag ngt. magrare för det! Men numera vet vi att det beror på generna(!)
För att återgå till kortet, det var en fin tid med MGn som hade den fina vätskefjädringen vilket kändes som att åka stor komfortabel bil, den bara flöt" över ojämnheterna, skulle inte ha ngt. emot den idag!
Det blev samma som motorcyklarna, de Engelska bilarna försvann från vägarna å då var det kört, medan motorcyklarna ställdes undan, visst många skrotades, men inte som bilarna som alldeles förvann från vägarna, Ok. en o annan Morris å ngr. till men det är tunnsått tyvärr, för bilarna skulle idag charma både en o annan!
 

Bragfjord

Well-known member
37-Diabilder 024.JPGDen var inte snyggast, men skulle vinna humorklassen" om det funnits sådan! Norrtälje Custom Bike Show bjuder på det mesta som öppnar varje år första lördagen i juni, ett evenemang som heter duga!
 

Bragfjord

Well-known member
2-Diabilder 039.JPGKontrar med ngt. vackert! Gold Star! Den ständigt vackra, åtråvärda snabbstånkan från glada -50talet! Här i Racing skrud i Hedemora depå, fulländad cykel!
BSA visste nog inte vilken populär tidlös cykel dom gjorde som ännu idag är högst attraktiv! Jag säger bara mums!
 

Bragfjord

Well-known member
3-Diabilder 004.JPGPå internationella Norton träffen i Norge tog jag en tur för mig själv i värmen för att hitta någonstans att bada vilket också gjordes i en trevlig liten sjö, därefter åkte jag vidare på högre höjder på småvägar där jag imponerades av hur folk kunde bo l sluttningarna och undrade hur det blir på vintern i backarna! Men vackert är det som jag senare har fått uppleva med mina resor i husbil, men det var nog här startskottet" gick för att titta närmare på detta underbara land!
 

Bragfjord

Well-known member
03-Diabilder 026.JPGO-visst blev det Norge med besked! Det räcker med att bara komma innanför Norges gräns för att bli religiös, och att sedan samtidigt spela Sissel Kyrkjebö, man kan grina för mindre, då är resan välsignad! Här är Molle o jag längst ute på Lofoten där vi övernattade i detta magiska landskap! Men på morgonen gick vi ur bilen då en hund från byn blev intresserad av Molle varvid båda försvann långt bort i byn, å där stod jag... Inte hjälpte det att jag visslade på honom, han var borta! Vid den tiden var jag opererad för andra gången och hade nu kraftig infektion efter detta å gick med dubbla kryckor vilket inte gjorde mig till ngn större sprinter, de var bara att ta ut en stol o sätta sig ner å hoppas på ngt under. Ja han kom tack o lov efter nån timme glad som inget har hänt! Måste varit en fin fjälla! De var på denna resa som jag blev info. ang. den stora Adolf-kanonen i ett mindre krigsmuseum i Svolvar, kanonen fanns i Harstad men var stängt för säsongen. Då letade jag efter turist-info-butik i Harstad där dom ordade en turistguide separat för mig! Men letandet efter denna turist butik med dubbla kryckor blev för mycket för mitt ben som då det blev överbelastad gjorde helv...skt ont/värk som endast gick över efter en natts sömn, men jag fullföljde visningen i denna imponerande bunker med den STORA kanonen ovanpå medföljande en stol som guiden var mig behjälplig! Det är inte bara Norrmännen som elskar" detta land, jag med! Som man håller på.....
 

Bragfjord

Well-known member
1-Diabilder 012.JPGGodis butik? Ja! Men min egen samling o trimning av Commandon tidigt -70tal (-71) nu skulle det åkas! Som tur är preskriberat(?) Lättad vev, vippor o lyftare portad topp, 32mm förg., 810cc mm. skjuter på...... Lagret är ett som Dunstall tog fram, tror det var 11kulor istället för 8 vilket var en ,då, förbättring vid trimning. Idag o sen länge gäller Super Blend givetvis, vilket jag senare mont. På favorit vägen var den oslagbar, det är den enda cykel som jag kört över................. i en kurva på nämnda väg (talar inte om) inte ens med mina Ducati har jag kunnat det, huv-va...
 

Bragfjord

Well-known member
1-DSC05045.JPGDe är skönt att bli påmind att det är fri fart när jag åkte iväg med mina Nortons! Fick skylten av en god vän, just polare!
 

Bragfjord

Well-known member
33-Diabilder 035.JPGAnderstorp slutet -60tal tror jag, både bilar o MC.
Kan det här vara Georg Brown på sin Super Nero (Vincent)?
 

Bragfjord

Well-known member
1-Diabilder 031.JPGMot nya höjder! Insåg problemet med 2våningskåk när det så småningom är dags för underhåll mm. För att inte tala om alla som jag träffat på sjukan som ramlat av stegarna under samma göremål o brutit både armar, ben o bäcken. Så här efteråt kan jag bara konstatera vilken bra nytta jag haft av denna, bara en sån sak att spola ren stuprännorna, kratta mossa på taket, måla vindskivor o annat. Även kapa grenar, underhåll av mitt stora garage (lada), byggde 3bils-carport med hjälp av denna mm. Ok jag är ingen klättermus" med mitt ben, men skulle i.a.f. försökt att skaffa Skylift!
 

Bragfjord

Well-known member
1-DSC04015.JPG3-DSC03985.JPG2-DSC04000.JPGDags igen för Italien Träff! !:a maj! Wenngarns slott alltså, nära Sigtuna. Bilar o Mc av alla de slag, rekommenderas!
 
Top