Brages gamla dia kort

Bragfjord

Well-known member
Nu var det klart med dia på USB. Här lite blandat genom åren som gått.

11-Diabilder 051.JPGUtav en tillfällighet(!) kom just detta kort först! Men så är detta ngt. av det vackraste i Mc väg tycker jag........
 

Bragfjord

Well-known member
02-Diabilder 016.JPGVad sägs om detta Trident bygge? Det var länge sen jag fotade denna på Norrtelje Custom Bike Show, men jag har alltid gillat den med Engelsk touch och snyggt utfört. Tyvärr såg jag den aldrig mer i Norrtälje, bara denna gång men hoppas den "lever".
 

Bragfjord

Well-known member
05-Diabilder 034.JPGHär den fina Morinin 500 som numera ägs av Nilo, han använder den bara till finkörning. Men till "vardags" kör han just nu BMW, tid. haft ett antal Ducati, en säker fortåkare.....
 

Bragfjord

Well-known member
14-Diabilder 050.JPGBoris, har många strängar på sin lyra" Mekar allt kan allt har nästan haft allt. Gjorde/svetsa/göt mina grindstolpar så kraftigt och gediget så grannarna tyckte dom var Taliban säkrade! Finskt ursprung, bäva ryssar!
 

Bragfjord

Well-known member
01-Diabilder 036.JPGDen har inte Boris gjort men det är hårfint om han hade varit på det humöret.... Det är alltså en av fyra kanoner som Tyskarna med Ryska fångars hjälp mont. på byggda STORA bunkrar för att vakta malmtrafiken från Narvik som Engelsk männen ville förhindra.
Kanonrör ca. 21meter, 40,6cm, vikt med slutstycke ca. 150ton! mm.
 

Bragfjord

Well-known member
30-Diabilder 064.JPGApropå kanon, Slåsskar förlåt,Buster, säg vilken hund han inte har vänt upp o ner på....
 

Bragfjord

Well-known member
16-Diabilder 063.JPGEtt uppdämt behov efter lumpen tog sig detta uttryck med nya cykeln, det var då dragning myntades....
 

Bragfjord

Well-known member
19-Diabilder 049.JPGMin Atlas en gång i tiden, -70tal, här i vardagsrummet 5tr, ja det var hiss! Den hade varit med om mycket och mer blev det... men senare som 850 var den riktigt bra.
 

Bragfjord

Well-known member
20-Diabilder 052.JPGÅkte mälaren runt nån gång då kopplingen började bli svampig för att till sist inte koppla ur, in på en sidoväg av med "batteri kåpa för att samla upp dextron oljan o sedan av med transkåpan där centrum-justeringen låg i botten, med enkel verktygs sats var detta snabbt fixat för att sedan åka vidare!
 

Bragfjord

Well-known member
1-Diabilder 042.JPGPå Norton träff nere i Strömstad, för länge sen, kom det här ekipaget som tror jag härstammade från Nordkoster(!) Men bilden är, tror jag, från Internationella Norton träffen i Norge! Det funkar alltså med släpvagn efter en Commando! Vagnen var så gjord att ett Norton hjul skulle få plats liggande, vad blir nästa projekt, husvagn?
 

Bragfjord

Well-known member
12-Diabilder 061.JPGDär träffade jag de här killarna som kom från Finland med en fin Featherbed som var omgjord till "isolastic" upphängn.
 

Bragfjord

Well-known member
1-Diabilder 033.JPGDenna man som kom från England, fick haveri på en kolv varvid han helt sonika rev cyl. och rep. på plats o var inte lessen för det(!) för att sedan åka till Nordkap!
 

Bragfjord

Well-known member
43-Diabilder 009.JPG475mila resan, här någonstans i Tyskland nära Österrike. Ljumma vindar i vackert landskap, då gick det bra att åka i skjortan!
 

Bragfjord

Well-known member
34-Diabilder 029.JPGFurka passet tror jag i Schweitz där en glaciär finns där man kunde gå in i en grotta som var en souvenir butik!
 

Bragfjord

Well-known member
24-Diabilder 066.JPGSånt här kunde vi se och mer därtill på en Mc-tävling i en liten stad (Schotten) i Tyskland. Har mer bilder därifrån, men som dia, ska försöka få till USB framöver.
 
Top