Brages gamla dia kort

Lasse L

Member
En 19S från 58 är väl en ganska ovanlig cykel? Visst var det samma ram på din 19S som Dominator 7 och ES2?

Tack för trevliga bilder!
 

Bragfjord

Well-known member
Hej Lasse! Jo 19s är inte lika vanlig som ES2 är men ganska lika ändå, jag tror det är bara slaglängden som skiljer utan att veta. Lika med ramarna till modell 7 som är en Twin. Har faktiskt haft en 7a kortare tid men sålde under pågående renov.
Ramarna duger för dessa mod. kanske svinginfästningen är väl vek för bakhjulet "fladdrade" vid pådrag på min 19s. Framgaffeln har en del att önska, dock Norton, men behöver mod. med uppdat. stötdämperi (ganska gungi ) vet inte om det bara är "bult on", men det duger att åka med å cykeln är ändå trevlig att tuffa med. Sedan kom Featherbed då fanns det inget att klaga på, tacka för det...
Men jag tycker nog att stångkorna passar väldigt bra i gamla ramarna och räcker för de effekterna plus att cyleln är snyggare, i Featherbed ser det lite tunnt ut, min personliga åsikt. Men här finns det säkert andra åsikter, jag har mest erfarenhet från Twinarna.
Med vänlig hälsning.
 

camenius

Well-known member
Många trevliga bilder tillsammans med kul kommentarer.
Exempelvis den från Fulka-passet fixk mig att minnas fina hojemestrar i ungdomen.
Den orange BMW med tre rör som tank, tillverkades av en kille här i Västerås SM var en mycket skicklig byggare. Marra kallades han och tyvärr borta idag. För den hoj som du fotat hade han en mycket speciell gul bmw som gjorde att vi småkillar kallade honom Batman. Byggde även trike med rovermotor på senre år.
Kul minnen som kommer av bilderna.
 
Top