Min egen BMW, 635A -85. En gång i tiden lite mer, men nu enkel,robust och med snygg kaross, stark okomplicerad beprövad 6a och 5vx A-låda, fin körmaskin. Givetvis A-låda, varför hålla på o koppla i och ur växlarna med tung koppling, rena stenåldern, å kom inte och säg att det går fortare att acc. med manuellt. kan inte vara ngn. tillfällighet att dagens bilar säljer bra med A-lådor! Eller varför har Jänkarna nästan alltid dessa...
En bekant i Hälsingland har denna samling av div. djur som han själv jagat och stoppat upp. Bla. Björnen som kom utrusande från ett buskage har han skjutit själv. Men den osannolika stora gäddan tog en granne upp, tror det var 20-30kg den vägde, kommer inte ihåg, men det är bara jag som simmat över sjön (flera ggr.).....
BMW 750, en vettig hoj här med bra halvkåpa. Folk skulle bara veta hur bra dom går på favorit vägen! Har själv haft en K100RS som dessutom vilket alla förstår i första hand är en bra långåkar cykel. Kommer ihåg när jag hängde på fortåkar Görgen ner till Linköping på motorcykelvägar, då använde han en av sina Duccar, 916, han blev så imponerad av BMWn att han köpte en likadan!
Har alltid haft ett gott öga till de senare Triumphar med 6cyl. Kommer ihåg när jag jobbade med BMC bilar (mest Hundkojan") när jag fick arb. med en sådan, naturligtvis måste jag prova den efteråt, jag har för mig att den gjorde nästan 90 på ettan! För den gick som fan, men så här efteråt undrar jag om detta var möjligt, eller var det 2an?
Var till Helsingfors på min 70års dag för att bla. besöka det en gång så starka och imponerande Sveaborg! Som så tragiskt skänktes bort genom förräderi till Ryssarna. Trodde inte att båten skulle gå genom detta smala sund (till höger), blev riktigt betänksam om ngn. hade somnat(!) men det gick! Och Sveaborg blottade sig i all sin prakt.