Fina bilar och annat..

Bragfjord

Well-known member
20170721_190241.jpgMin egen BMW, 635A -85. En gång i tiden lite mer, men nu enkel,robust och med snygg kaross, stark okomplicerad beprövad 6a och 5vx A-låda, fin körmaskin. Givetvis A-låda, varför hålla på o koppla i och ur växlarna med tung koppling, rena stenåldern, å kom inte och säg att det går fortare att acc. med manuellt. kan inte vara ngn. tillfällighet att dagens bilar säljer bra med A-lådor! Eller varför har Jänkarna nästan alltid dessa...
 

Bragfjord

Well-known member
jpg013552.jpgEn bekant i Hälsingland har denna samling av div. djur som han själv jagat och stoppat upp. Bla. Björnen som kom utrusande från ett buskage har han skjutit själv. Men den osannolika stora gäddan tog en granne upp, tror det var 20-30kg den vägde, kommer inte ihåg, men det är bara jag som simmat över sjön (flera ggr.).....
 

Bragfjord

Well-known member
jpg005374.jpgjpg005372.jpgjpg005370.jpgDenna spec. turistbuss stod utanför Grängesberg motor museum på besök. Trevligt att man håller liv i dyligt!
 

Bragfjord

Well-known member
jpg005352.jpgPå hemresan kunde jag inte låta bli att handla denna härliga pizza i Morgongåva, ja Putte fick vara med...
 

Bragfjord

Well-known member
jpg001458.JPGjpg013640.JPGMen här är det elegant skönhet som gäller. Att ha jobbat med div. trånga bilar så uppskattar jag detta öppna motor utrymme!
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05759.JPGHär prioriteras varvräknare före h-mätare, tveksamt då Laverdan är brutalt stark på alla varv (3cyl. 1000cc) men lite snyggt är det allt.
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05872.jpgBMW 750, en vettig hoj här med bra halvkåpa. Folk skulle bara veta hur bra dom går på favorit vägen! Har själv haft en K100RS som dessutom vilket alla förstår i första hand är en bra långåkar cykel. Kommer ihåg när jag hängde på fortåkar Görgen ner till Linköping på motorcykelvägar, då använde han en av sina Duccar, 916, han blev så imponerad av BMWn att han köpte en likadan!
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05241.jpgDSC05240.jpgHar alltid haft ett gott öga till de senare Triumphar med 6cyl. Kommer ihåg när jag jobbade med BMC bilar (mest Hundkojan") när jag fick arb. med en sådan, naturligtvis måste jag prova den efteråt, jag har för mig att den gjorde nästan 90 på ettan! För den gick som fan, men så här efteråt undrar jag om detta var möjligt, eller var det 2an?
 

Bragfjord

Well-known member
jpg003781.jpgjpg000768.jpgjpg003783.jpgVilken klenod! Är det en Packard, vet inte, det sitter en skylt på staget mellan strålkastarna med bokstäverna DJP...
 

Bragfjord

Well-known member
jpg005750.jpgÄgaren som hade garage nära Sviesta (Linköping) tog ut dom för att åka på lastbils träff. Bilar som man minns i min ålder.
 

Bragfjord

Well-known member
20171019_095145.jpgVar till Helsingfors på min 70års dag för att bla. besöka det en gång så starka och imponerande Sveaborg! Som så tragiskt skänktes bort genom förräderi till Ryssarna. Trodde inte att båten skulle gå genom detta smala sund (till höger), blev riktigt betänksam om ngn. hade somnat(!) men det gick! Och Sveaborg blottade sig i all sin prakt.
 

Bragfjord

Well-known member
20171019_122421.jpg20171019_122354.jpg20171019_113828.jpgSimmbasänger i Helsingfors hamn! Vem kunde tro detta? Hade vi vetat detta så hade vi tagit badkläderna med oss...
 

Bragfjord

Well-known member
DSC03387.jpgSällsynt fågel idag och fanns väl inte så många då heller, mycket fin Citroeng med 6cyl. motor!
 
Top