Div. annat o fordon

Bragfjord

Well-known member
Båt tokig som jag är tycker jag mycket om denna Monsun-seglare (Hallberg-Rassy konstr. -60-70tal) En mycket bra och vacker tidlös kvalitets båt!
 

Bragfjord

Well-known member
Tom ruta! Så blir det när jag (å andra) står o gapar över en värsting Ducati på Nifsta, glömde alltså att fota dyligt vilket grämer mig! Hur som helst, ngr. data, V2, 225hk, 150kg, 790tusen tyckte jag han sa, kolfiber t.o.m. fälgarna! En stor service tar en vecka ca. 48tusen! Allt enl. honom, är det sant? I så fall var en en gång glada över Era Nortons som man mekar själv och är så körglada till rimlig kostnad! Basta!
 

Bragfjord

Well-known member
Vackert kan inte bli annat än vackert. En fantastisk sommar fick vi nu 2018, ja det var svettigt! Nu går vi över i höst och de blir inte så mycket mer åka snart, med denna bild tar jag farväl av sommaren och hoppas alla Ni haft det bra med Era Nortons!
 

Bragfjord

Well-known member
Fördelen att vara pensionär, man är fri att ta en sväng när vädret är bra närhelst man vill! Nu åkte jag till Chiefland som ligger på gamla Enköpingsvägen o satte mig på uteserveringen med en härlig stor räkmacka! Mycket lämpligt som Mc-Cafe'!
 

Bragfjord

Well-known member
Vidare till Sula vid Ölsta å passa på att köpa oljefilter till Trajan, ja vad ska jag göra, den bara går o går så det blir bara oljebyte inför vintern och smörja kedjan efter varje körning. Men hos Sulas fina butik o försäljning står 2 fina Laverdor högt upp i lokalen, den ena som bilden visar är den sista "riktiga" Laverdan som här har de otroligt snygga packväskorna, tyvärr svåra att få tag i numera och var väl även då. Fullt av nya moderna cyklar i lokalen som jag inte känner igen å ej är sugen på...
 

Bragfjord

Well-known member
Vidare till Tidö Slott som ligger vackert vid mälaren. Sedan hemåt och en privat dragning" på härliga Roslags vägar! Nästan 25mil blev det, ganska lagom för min del..
 

Bragfjord

Well-known member
Diabilder 006.JPGVad är detta? Jo en husbåt uppe i en sjö i Grängesberg som min gamla arbet o lumparkompis byggt å detta på isen då den var för klumpig att sjösätta på vanligt sätt. Framdrivning sker med skovlar! Från en Opelmotor med växellåda o bakaxel som driver skovlarna, fungerade!
 

Bragfjord

Well-known member
Diabilder 017.JPGEn drömbåt, Stortumlare! Vilka linjer! Segelbåt alltså, idag en raritet som har allt en segelbåt bör ha, tyvärr fegade jag å köpte en Folkbåt istället som inte gick av för hackor den heller!
 

Bragfjord

Well-known member
Diabilder 019.JPGFör den som tycker om motorbåtar är den här inte så dum, hembygge ja, men enl. mig en trevligt och vettig båt för hela familjen, jag gillar den! Båtar ja, det var en tid då man t.o.m. kunde få mer betalt när man sålde. Det gäller inte numera har vi båtägare bittert fått erfara, får man hälften av det man gett så har man tur, köpläge alltså!
 

Bragfjord

Well-known member
Diabilder 004.JPGDet fanns även en tid då jag kunde gå på händer, här uppe på Pilkalampinoppi(!) som är numera utsiktspunkt, (tid. för att övervaka ev. skogsbränder) i Hälsingland. Gäststuga med gästbok, då läser jag att en Mc-klubb åkt ända upp, vadå Cross/Trial, otroligt om det är sant!
 
Top