Div. annat o fordon

Bragfjord

Well-known member
Honda 125cc, en -60talare, kunde som lätt Mc inte konkurera med Silverpil el. Monark Stinget. Men idag en goding som väcker uppmärksamhet.
 

Bragfjord

Well-known member
Honda sexan var verkligen en värstingmotor, här snyggt modifierad med gaffel bromsar o annat. bara att "knyta" ihop avgasrören till sex till ett, är bra jobbat dessutom ser det bra ut... Eller?
 

Bragfjord

Well-known member
Men idag är man värst med Boss Hoss, tror man, tills en Norton Dunstall kör åttor runt denna!
 

Bragfjord

Well-known member
Men det fanns annat denna dag på Nifsta, en BMW eller vad? nån replika? vet ej, såg inte till ägaren som hade varit intressant å prata med.
 

Bragfjord

Well-known member
men det verkliga dragplåstret för min del var denna Triumph! Alltså tillverkad mellan 1946-48, härlig stor kaross med finesser som uppfällbar ruta för de som sitter i "svärmorsluckan"!
 

Bragfjord

Well-known member
Men så var det Volvo P1800.... Den måste varit före sin tid, blir bara vackrare med tiden, tidlös snygg som detta ex. t.o.m. fälgarna matchar! (inte org.) Vi ska vara stolta över Volvo som fortfarande gör attraktiva bilar, därtill vinner tester över internationell konkurrens!
 

Bragfjord

Well-known member
Det var åskväder här på landet, hörde att det fräste till i kåken å lukta bränt på övervåningen trodde nån elkontakt var utslagen men såg inget, gick ner en trappa och hörde att det droppade vatten på kontoret over skrivbordet. Elementet ovanför i sovrummet läckte, Snabbt stängde jag av pump o vatten gick ut till garaget hämtade cirkelsågen o tog upp en lucka för att ta bort isoleringen för ev. fuktskador. Ett hål i ett av rören hade blixten gjort, fråga mig inte hur det har gått till, jag är bara tacksam att vi inte var i Norge då....
 

Bragfjord

Well-known member
Var ute med grabbarna på en sväng till bla. Shiefland efter gamla Enköpings vägen som nu har öppnat av trevlig dam som gör goda räk o köttbulle mackor mm. Vidare på småvägar till Sulas Mc som här. Blandade cyklar numera, 2st Triumph, 2st BMW, Ducati,
 
Top