Hej
Erfarenhet från installationen av CNW's elstartkit:
1/ Tändningslåshållare:
När jag gjorde artikeln så hade jag gjort en hållare till tändningslåset (bild Version 1) som funkade tills jag skulle sätta på sidokåpan men då blev det stopp pga att låset kom för långt ut och hindrade kåpan.
Lösningen blev en ny hållare som var smalare vid fästet till Batterihållaren och sedan vinklad snett ut och framåt. Bilder Version 2-11 och 2-22. T-låset's bakkant är därmed vinklad in mot batteriet och går fri från sidokåpan.
Skillnaden syns tydligt i pdf-filen "T-låshållare Mall", Mallen är dock bara en principskiss utan mått.
Den som vill göra ett motsvarande fäste får mäta och prova sig fram så att det passar .
2/ Batteristorlek: Jag har ett batteri med kapaciteten 14 AH och det verkar funka bra med mitt elsystem. Motorn är startvillig, alla lampor är av LED typ, Alternatorn på 215 W och Pazon brytarlösa tändsystem, har dock inte kört så många mil ännu men batteriet är fulladdat vid hemkomst efter körningar.
Erfarenhet från installationen av CNW's elstartkit:
1/ Tändningslåshållare:
När jag gjorde artikeln så hade jag gjort en hållare till tändningslåset (bild Version 1) som funkade tills jag skulle sätta på sidokåpan men då blev det stopp pga att låset kom för långt ut och hindrade kåpan.
Lösningen blev en ny hållare som var smalare vid fästet till Batterihållaren och sedan vinklad snett ut och framåt. Bilder Version 2-11 och 2-22. T-låset's bakkant är därmed vinklad in mot batteriet och går fri från sidokåpan.
Skillnaden syns tydligt i pdf-filen "T-låshållare Mall", Mallen är dock bara en principskiss utan mått.
Den som vill göra ett motsvarande fäste får mäta och prova sig fram så att det passar .
2/ Batteristorlek: Jag har ett batteri med kapaciteten 14 AH och det verkar funka bra med mitt elsystem. Motorn är startvillig, alla lampor är av LED typ, Alternatorn på 215 W och Pazon brytarlösa tändsystem, har dock inte kört så många mil ännu men batteriet är fulladdat vid hemkomst efter körningar.