Tillägg till artikeln om CNW Elstart installation

JanneW

New member
Hej

Erfarenhet från installationen av CNW's elstartkit:

1/ Tändningslåshållare:
När jag gjorde artikeln så hade jag gjort en hållare till tändningslåset (bild Version 1) som funkade tills jag skulle sätta på sidokåpan men då blev det stopp pga att låset kom för långt ut och hindrade kåpan.

Lösningen blev en ny hållare som var smalare vid fästet till Batterihållaren och sedan vinklad snett ut och framåt. Bilder Version 2-11 och 2-22. T-låset's bakkant är därmed vinklad in mot batteriet och går fri från sidokåpan.

Skillnaden syns tydligt i pdf-filen "T-låshållare Mall", Mallen är dock bara en principskiss utan mått.

Den som vill göra ett motsvarande fäste får mäta och prova sig fram så att det passar .

2/ Batteristorlek: Jag har ett batteri med kapaciteten 14 AH och det verkar funka bra med mitt elsystem. Motorn är startvillig, alla lampor är av LED typ, Alternatorn på 215 W och Pazon brytarlösa tändsystem, har dock inte kört så många mil ännu men batteriet är fulladdat vid hemkomst efter körningar.
 

Bifogat

  • T-låshållare Version 1.jpg
    T-låshållare Version 1.jpg
    534.5 KB · Visningar: 1,432

JanneW

New member
Fick inte med alla bilder i första inlägget så här kommer bild V2-11

JW
 

Bifogat

  • T-låshållare Version 2-11.jpg
    T-låshållare Version 2-11.jpg
    605.4 KB · Visningar: 1,431

JanneW

New member
Och till sist mallen, OBS ni får mäta själva då det kan skilja på olika modeller/årgångar av Commandon.

Janne W
 

Bifogat

  • T-låsmall .png
    T-låsmall .png
    353 KB · Visningar: 1,429
Hei
Info til alle MK3 eiere
Nå har CNW kommet med oppgradering til MK3 starter systemet.
De kan til forveksling se like ut som orginal delene, fungerer på samme måte,
men det er en helt annen stålkvaltet og spragen er hvis også en litt annen type.
De nye delene e nå til utprøving og vil bli tilgjengelige utpå høsten en gang, etter prøveperioden

Vidar
 
Top