Försöker IGEN dra igång mitt lilla projekt.Har lite frågor som jag hoppas få hjälp med här inne..
Behöver hjälp med renovering,kontroll,balansering av vevpartiet. Förre ägaren säger det skall vara en -69 Commando 750 motor som sitter i en -59 Featherbed slimline. Motoren sitter nu rakt och stumt i ramen.
Första frågan: Vem kan hjälpa mig med renovering av vev? Gärna i närhet av Jönköping.Det skall såklart vara någon som kan just dessa motorer.
Andra frågan: Kan jag på något sett se om jag har en Commando eller Atlas vev/vevhus?
Ställer frågan då jag vet balansfaktoren behöver ändras om en Commandovev skall sitta rakt i ramen.
Tredje frågan:Går det få tag på motorplåtar för montering av en Commandomotor i ett Slimline(Featherbed)chassi? Befintliga plåtar är nämligen i dåligt skick.
Fjärde frågan:Hur många grader framåt lutar Commandomotorn original? 15 grader? Skall modifiera ett insug,och insuget behöver justeras då Commandotoppen nu sitter rakt.
Många frågor finns kvar,men vi tar lite i taget!!
Behöver hjälp med renovering,kontroll,balansering av vevpartiet. Förre ägaren säger det skall vara en -69 Commando 750 motor som sitter i en -59 Featherbed slimline. Motoren sitter nu rakt och stumt i ramen.
Första frågan: Vem kan hjälpa mig med renovering av vev? Gärna i närhet av Jönköping.Det skall såklart vara någon som kan just dessa motorer.
Andra frågan: Kan jag på något sett se om jag har en Commando eller Atlas vev/vevhus?
Ställer frågan då jag vet balansfaktoren behöver ändras om en Commandovev skall sitta rakt i ramen.
Tredje frågan:Går det få tag på motorplåtar för montering av en Commandomotor i ett Slimline(Featherbed)chassi? Befintliga plåtar är nämligen i dåligt skick.
Fjärde frågan:Hur många grader framåt lutar Commandomotorn original? 15 grader? Skall modifiera ett insug,och insuget behöver justeras då Commandotoppen nu sitter rakt.
Många frågor finns kvar,men vi tar lite i taget!!