Premiär för första inlägget på forumet för min del. Tycker att det är suveränt att hemsidan har kommit igång.
Jag undrar lite allmänt om det finns några bra tips, knep och knåp för att få primärtransen oljetät. Vad jag menar är delningen mellan kåporna och, tror jag, tätning runt axel från vx låda till koppling.
Jag har inte detalj granskat konstruktionen ännu men jag kan konstatera att det förmodligen läcker på dessa punkter.
En annan oljeläck fråga är utgående axlar för kick och växel på vx lådans kåpa. För att få det optimalt måste man modifiera enl Colorado Norton Works idé med att berabeta kåpan så att annnan typ av tätning används? Se länk http://www.coloradonortonworks.com/services/rebuild.asp eller http://www.coloradonortonworks.com/catalog/mods.asp
För övrigt kan jag starkt rekommendera Colorado Norton Works sida http://www.coloradonortonworks.com/default.asp Mycket schyssta byggen och en stor inpirationskälla.
Det var det hele!
PS Glömde nämna att frågorna rör Commando och -73 årsmodell DS
Jag undrar lite allmänt om det finns några bra tips, knep och knåp för att få primärtransen oljetät. Vad jag menar är delningen mellan kåporna och, tror jag, tätning runt axel från vx låda till koppling.
Jag har inte detalj granskat konstruktionen ännu men jag kan konstatera att det förmodligen läcker på dessa punkter.
En annan oljeläck fråga är utgående axlar för kick och växel på vx lådans kåpa. För att få det optimalt måste man modifiera enl Colorado Norton Works idé med att berabeta kåpan så att annnan typ av tätning används? Se länk http://www.coloradonortonworks.com/services/rebuild.asp eller http://www.coloradonortonworks.com/catalog/mods.asp
För övrigt kan jag starkt rekommendera Colorado Norton Works sida http://www.coloradonortonworks.com/default.asp Mycket schyssta byggen och en stor inpirationskälla.
Det var det hele!
PS Glömde nämna att frågorna rör Commando och -73 årsmodell DS