Nya stötdämpare - IKON (KONI) och modifiering av gaffeln

Kim

Administrator
Jag är bra sugen att låna dom INNAN jag river gaffeln, fick ett så härligt wobbel häromdagen när jag skulle köra om en bil... ;)
 

krister

Member
Hej
Per tror du att du skulle kunna mäta ytterdiam och innerdiameter samt tråddiameter på orginalfjädern till framgaffeln åt mig vore jag tacksam ,
jag haddee uppgifterna nerskrivna på en lapp som försvunnit i flytten

varmt tack på förhand
Krister
 

Per G

New member
För att citera Anders, "toknöjd" :)

Har kört 80 mil i veckan och hunnit testa inställningar. Nu har jag hittat inställningar så det känns lika fram och bak. Nu har jag komfort som passar mig och har ändå bra stabilitet i fart och i kurvor. När man drar över en järnvägsövergång (som ju alltid är ett stort gupp) så suger det upp guppet fint och går sedan stabilt direkt.
Nu tycker jag gaffeln matchar bakdämparna på ett bättre sätt än jag trodde jag skulle få till. Toknöjd är ordet! :D

Vet att det finns "tvivlare" men efter veckans testande så är jag övertygad.

Krister,
Har inga lösa originalfjädrar att mäta på bara dom progressiva.

Hälsningar,
Per
 

Kim

Administrator
Jag har nu också ikon bak, samt Pers gamla progressiva i framändan.. Jag valde ikon 7614 i aluminium och med gas, säljer man grejerna så måste man ju ha det värsta själv! :) Har dock inte hunnit testa mer än att jag satt mig på cykeln och visst fan är det skillnad mot rasslet som satt där innan. :) ska justera dom lite imorrn och sen blir det en provsväng vad det lider. Sen Per får vi ut och åka en sväng i sommar!
 
Top