Fina bilar och annat..typ 2

Bragfjord

Well-known member
jpg003207.jpg6cyl. BMW, ett lok för den som åker långt, men vad är det mot en sväng på favorit vägen med en Norton!
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05999.JPGMåste visa ifall ngn. inte noterat Clas Weijle,s utmärkta gaffel muttrar. (Visas i höst nr. 2017) Som vi har längtat efter en sådan bra konstruktion!! Med dessa är det rena barnleken att byta oljan i gaffeln, som man annars drar sig för (blir inte av") Och snyggt blir det också!
Produktion Clas?
 

Bragfjord

Well-known member
jpg001885.jpgFinns det ngt. Mc-märke som kan visa upp en sådan mångfald av byggen, denna nästan som Cafe' cykel. HD alltså! Jag gillar den, dags att sälja Trajan och uppdatera?
 

Bragfjord

Well-known member
jpg004048.jpgjpg004046.jpgBoss Hoss(?) hette den visst, och är väl värst ang. färdig cykel att köpa över disk, men för vem...
 

Bragfjord

Well-known member
jpg004052.jpgMan skulle tro att det är en Volvo PV cab. men den här är större, ngt. Amerikanskt antagligen.
 

Bragfjord

Well-known member
jpg001157.jpgjpg001237.jpgKunde tro det var en Rambler men det står Hudson, eller är det samma bil? Lagomt format om inte annat, nästan snygg(!)
 

Bragfjord

Well-known member
jpg001364.jpgJag har ju en förkärlek till BMW, men det här är för mycket för mig, förresten har jag inte pengar till denna, och när jag har det är det inget å ha. Nä tacka vet jag min gamla (-80) 245a! Visst ja, 635an...
 

Bragfjord

Well-known member
1-DSC03167.JPGHär är en till som spöade Engelsmännen på deras egna banor, Jarno Saarinen förstås!, bara en sån sak att innan start så rullade han fram med kall avslagen motor och tog då starten när 2t. var som starkast, sen var det bara flying Finn!
 
Top