Fina bilar och annat..typ 2

Bragfjord

Well-known member
När jag inte är med i facebok o annat kan jag lika gärna lägga energi här...jpg006255.jpgMoppe ja, vem vill inte äga en sån här! Annars kan jag tänka mig hjälmen..
 

Bragfjord

Well-known member
jpg017951.jpgJag har visat den förut men den tål att visas ännu en gång! Ägaren (den lyckliga) måste vara ngt. av en aluminium "plåtslagare" Hela cykeln är en njutning att beskåda! Tänk att glida upp med dyligt till grabbarna! :öö
 

camenius

Well-known member
Den första bilden på moppen är härlig. Har set många liknande mopeder från Italien och de har varit mycket läckra. För några år sedan var det en man fån Sollentuna som satsat på italienska moppar som han importerade hit, flera renoverade och i mycket fint skick. Såg dem vid ett tillfälle på motormarknaden här i Västerås. Hyfsade priser, så det lockade. Men, men, man kan inte ha allt. Men sugen det blev nog många fler än jag.
 

Bragfjord

Well-known member
jpg003482.jpgjpg003480.jpgjpg003478.jpgJa Lasse dom Italienska mopparna är goa, särskilt 4taktarna. Här ett hembygge som visades på Nifsta, men tyvärr inte lastas av för bättre påseende. Om inte annars är "flak Pv,n sevärd i det skicket.
 

Bragfjord

Well-known member
jpg002027.jpgFantasin är det inget fel på, praktiskt och med en gnutta humor, notera grillen(?) fram på släpet!
 

Bragfjord

Well-known member
jpg002075.jpgSom sagt, fantasin tar sig olika uttryck, men varför ta bort bakfjädring, eller är det ngn. "hemlig" historia?
 

Bragfjord

Well-known member
jpg005364.jpgTänk att lyckliga familjer åkte på semester med sådana, de gick även med 2cyl.!
Verkligen synd att SAAB sjabblades bort av div. mygel, visst orsaken, dom var för dyra att producera, men om staten kunde förbarma sig så var det värt ett försök att rädda SAAB med allt duktigt folk som fick fram så bra bilar. Är av princip inte för att staten ska behöva hjälpa företag, men i detta fall försvann ett bra Svenskt bilmärke. Frankrike kan/gör detta med sina kända märken som är konkurrenskraftiga. Synd tycker jag i alla fall, som inte är en företagsekonom....
 
Top