Per G skrev:
Aha, jag har mao de senare. Kan rörpinnen justeras i djupled på båda typerna eller?
Funderar på att justera det något på den förgasare som inte vill flöda och se om det blir bättre.
/Per
Nja, jo det går väl. Jag gör ju det Men det är lite krångligt. Börja med att köp in fem st rörpinnar 3 * 50mm och träna på att fläk änden, som du ser den i flottörutrymmet, och troligen ger du upp efter ett par.
Den senare flödarknappen består dessutom av en detalj extra (i huset ett idrivet rör) , där är rörpinnen 45mm lång. Rörpinnen skall fläkas innan den monteras ,, viktigt annars slår man sönder förgasarhuset.
Att försöka knipa ihop originalröret för att senare fläka isär är dömt att misslyckas. Köp några rörpinnar så ni har (3 * 50mm och sedan slipa bort 4 - 5 mm. Sen kommer detta med att få till lite mer "NerPetning"
Ett trix är att göra rörpinnen 47 lång i stället för 45, då uppträder flödarknappen lite slapp i returen och den kanske inte går tillbaks upp som den ska, men detta gå att åtgärda med att linda ett par varv med 0,8mm rostfri låstråd runt rörpinnen i flottötutrymmet, så att rörpinen petar ner 1 - 2 mm ovan husdelningen, eller man kan beskriva det som att rörpinnen inte då tillbaks upp till taket.
Ett annat sätt är att göra röret 47 långt, och sedan fläka det en längre sträcka.
Ett betydligt slappare sätt att trimma flödningen är väl att löda en klick tenn på röret, fast -hÅLLER DET???? .