Testa att plocka bort HELA KOMPLETTA flottörhuset med nål och axel och flottörmed, men behåll slangen kvar påträdd.
Man bör nog vara ett par gubbar för att göra detta detta, tryck på flottörens axel i båda ändar så den ligger nertryckt i axellägena. släpp nu på bensin och se hur detaljerna agerar. Flottören borde stiga och stanna där då nivån bör ligga. Fortsätter bensinen rinna ligger felet i dessa fyra detaljer:
Kopp, (sätet slitet, rostigt, ovalt, misshandlat mm.)
Axel (kärvar, rostig)
Flottör ( otät/punterad, tar emot kopp eller annat.)
Nål (gummeringen sprucken eller bara gammal.)
Men om denna test fungerar OK så ligger nog felet i hur högt själva flottören stiger. Flottören får inte stiga så den tar i förgasarkroppen "flottörhus-taket" då kommer aldrig nålen fram och tätar. Denna kontroll är svår att se, man får mäta höjd i första testet på hur högt flottören eventuellt stiger över kanten. och sen se om det finns plats för den. Normalt skall den inte stiga alls över kanten, utan ligga nån mm under. Men du kan ju ha fått tag på ett felaktigt måndagsex.
Jag gissar nog på att flottören tar i nåt på sin väg upp. Brukar kunna vara packningen som smiter runt flottörn som är för "väl tilltagen". Ta en liteliten skalpell ock karva bort onödig packning så den inte stör flottören.
En lattjo test är ju att flexa flottörhusen med allt inkråm, då om turen finns så flyttar felet med, och katching

så var problemet lokaliserat.