Video/DVD

totta05

Member
Hej alla ute i landet! Nånstans på forumet läste jag om en video/dvd om att meka exempelvis växellådor. Mike Hemmings tror jag han heter. Har sökt förgäves hit och dit på nätet efter den, MEN är det nån som har koll på var man finner den? Klart att det är....
Häls Gjert Magnusson, Rönnäng :D

Per G

New member
Hejsan!
Ja, det finns olika videos, bl.a. en om Norton växellådor och en om twin-motorerna. Det är NOC, Norton owners club, England som säljer dessa men det krävs medlemskap för att få handla hos dom. Se www.nortonownersclub.org
Dom har en klubbtidning, Roadholder, som ingår om man blir medlem men jag tycker att vår tidning, Nortonisten, är bättre.

Jag köpte den om växellådan och fick nästan omgående nytta av den (mellanaxel-lagret havererade). Tycker att det är en bra video som tar upp det mesta av vikt.

/Per

AndersA

Member
Du kan också prova att ringa och beställa direkt från Hemmings, 0044 1604 638505. Det finns en (inaktuell) katalog att ladda ned från www.mickhemmings.com men alla beställningar görs via post, fax eller telefon. Ring först eftersom sortimentet verkar variera.