vevhuset olja

Freddy21

New member
sjukt mycket olja som har läckt in i vevhuset. det kommer bara mer och mera problem jag blir så ledsen, hehe. tur man har en pappa som är som värsta geniet och aldrig ger upp, . blir att sätta en kulventil sen gå igenom hela skitet till vintern. och vet ni vart man kan köpa transmissions kåpa? både inner trans och ytter transen. tacksam för svar =) eller har ni något liggandes hemma? =)

Per G

New member
Alla Norton släpper ner olja i vevhuset så det är normalt.

Du får använda den oftare så det inte hinner rinna ner så mycket :D

Om det runnit ner mycket (kika i oljetanken) så får du ta ur bottenpluggen och dränera ur och hälla tillbaka i tanken.
(Det finns att köpa en bottenplugg med dräneringsskruv)
Vid litet mindre mängder olja i vevhuset kan du starta upp den och hålla den på lågvarv en stund så pumpar den upp oljan.

Per

nortonrider

New member
tjena,köp en backvetil från micke, jag montera för några år sen på min 850, jättenöjd aldrig några problem :D

Kim

Administrator
Så skönt att jag slipper dom problemen med min kommando, 3 torr kick så har den pumpat upp all olja till oljetanken! :) 73.a med den fenomenala vevhusventilationen. :)

krister

Member
Hej har du dåliga kolvringar surar den ner med olja på stiften utan att starta ,får du i gång den kan packboxen på transsidan släppa ut olja i transen

Hälsningar Krister