Vad gör man en lördag förmiddag (Vintern är galen)

Status
Ej öppen för fler svar.
A

Anonymous

Guest
Man skall inte hitta på dumheter har jag märkt,
har nu i veckan plockat ihop min maskin efter att ha bytt främre motorfäste och grejjat lite med framgaffeln under "vintern".
Hade fundering på att ta en sväng på självaste julafton, bara för att ha gjort'et. Men kylan dök upp och med den saltbilen.
Men idag så var det torrt och fint på förmiddagen så jag tänkte ta ut och sparka igång den för att se hur det modifierade framfästet verkade.
Man blir förundrad ibland eftersom det var minus ute och jag har kallgarage så ställde jag byggfläkten på i ett par timmar med riktning motorn. Vad händer när jag skulle sparka igång den, den besten startar ju på första sparken helt otroligt. Man blir ju bara sittandes på´n med ett stort leende och lyssnar på tonerna. Sen kommer det som inte har visat sig på hela vintern här SNÖN, just nu i skrivandes stund ca 20 cm. Det var ju bara att köra in de 4 m in i garaget igen, suck.
Men efter den lätta starten så har jag gått lätt över marken idag.
Äsch snön är ju inget att gråta över egentligen det är ju bara att plocka fram skidorna och ta en tur ute i skogen bland varg och björn, spännande det med.
Förresten Lasse vilken väg tog du till Norge, det verkar lockande få se hur passar under sommaren.

Längtar nu till de saltfria vårvägarna.

Ha det
Peter
 

Ilefjord

New member
Tjena Peter !!
Vad man gör en lördagsförmiddag ??
Ungefär vid 11 tiden i förmiddags startade jag min hoj ( andra stampet,kall motor) lyssnade till den underbara sången ,lät den stå på tomgång en stund. under tiden knäppte jag på mig hjälm o dyl, grenslade The Wild IRONHORSE, in med kopplingen, ett par snabba rapp med piskan (högernäven), släppte ut kopplingen med den enorma feeling som bara en inriden, tämjd , "Mustang" kan ta emot , utan att stegra sig. Ljudet som följer får alla grannarna i villakvarteret att spricka upp i ett stort flin, tänkandes, -Har han helt tappat det lilla förstånd han hade. inte nog med att han kör engelskt,det e ju för f-n bara den 20:e januari !!???Det huserar även ett par köldrädda japanska risbrännare i gatan.......
Styrde så kosan söderut, ca: 5 min till Trelleborg.
Kryssade genom staden i värsta lördagschoppingen,hade ingen aning om att folk kunde vrida så många varv på ett huvud, Om det var för det coola soundet, eller det var för att det var den 20:januari låter jag vara osagt .
Glider så småningom hemåt längs stadens sydligaste bouleward,vrider på huvudet söderut mot havet känner lukten från den milda vintertången o fäster för ett ögonblick ögonen på dom lätt vajande PALMERNA som står där längs streetan.
Det är då man tänker, + 9 grader, snöfritt , 20:e januari.....!!!!
TACK GODE ALLAH FÖR ATT JAG BOR HÄRNERE i SÖDER :D :D :D
 

Tord Ahlin

Administrator
Vi har även haft flera chanser att ta en tur här i Eskilstuna.
En helgdag var det 11-12 grader VARMT i Januari.
Tyvärr har jag en bil..... ivägen annars hade jag nog tagit ett par turer själv. -Trevlig vinter det här, men nu kommer snön med besked!
 

Ilefjord

New member
HEJ IGEN !!

Mindre kul idag, sön 21 jan.

+ 5 grader, ett dundrande ÅSK -oväder , O en riktigt ful snålblåst, som är varvad med Hagelbyar . snart låter man som en dålig meterolog..!! :D

Idag stallas The Ironhorse in i ett varmt garage !!! Well boy, NO RIDE to,day.
 
A

Anonymous

Guest
Hej!
Som tur är så har jag en gammal Massey Fergusson 35:a årsmodell 65 som man kan använda nu när snön kom.
Har varit ute ett par timmar på gården och kört snö. Känns gött med en annan maskin som man får använda sin kropp med att sköta, hård koppling, dåliga bromsar & oservo är något att tampas med i min kraftigt backe mot "stora vägen".

Men det är härligt med att andra har idéer med att ta ut 2-hjulingen fast kalendern säger vinter.

Hoppas nu våren kommer snart för nu börjar man längta.

Hälsningar
Peter
 

Ilefjord

New member
Well Man !!

F--N , Nu blev jag faktiskt lite "AVIS". Schyysta toy`s asså... :D

Ha dè

Mvh Jerry //
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Top