Träffar 2011

camenius

Well-known member
Här datum för några av årets träffar. Eftersom jag fortfarande inte kan lägga upp pdf-filer med detaljerad info här på vår sida, tvingas du som söker detaljerad information söka dig till Triumphklubbens sida som fixat detta.
Angående finska Britannina finns ingen info än. Återkommer här med fler träffar framöver.

Nortonträffar
Västkustträffen; 13-15 maj. Vindöns Camping och Marina på Orust. Samma plats som förra året alltså.
Årsmötet; 17-19 juni, Djulö camping, söder om Katrineholm.
Äppelboträffen; 8-10 juli hos Anders Halvarsson i Äppelbo.

Övriga träffar
Vårkicken 2011: Lördagen den 21 maj. Slimminge.
BSA-träffen: 1-3 juli, 27:e BSA-campingen, Bankeryd, för mer info.
Norska Britanniaträffen: 1-3 juli.
Svenska Britanniaträffen: 12-14 augusti, i Ulrika mellan Mjölby och Kisa i Östergötland.
Danska Britanniaträffen: 19-21 augusti.
Westfjord britbike rally, Norge: 17-19 juni.
 

camenius

Well-known member
Har skannat in några träffannonser. Om du inte ser texten, kika på pdf-filerna på Triumphklubbens hemsida.
6_britannia_svenskt_001_1.jpg

6_britannia_danskt_001_1.jpg

6_britannia_norskt_001_2.jpg

6_albionrally_001_1.jpg
 
Är det någon här nereomkring som skall köra på lördag?
Och i så fall när kommer ni till starten vi kan kanske bli några som kör norton tillsammans.
Ha en bra dag.
Hans
 

boda

Member
Tyvärr blir det inget Kicka Tungt
är tvungen att jobba
men till BSA-Klubbens Solsväng kommer jag
http://www.bsaoc.org/swe/traffkalender/2011/solsvang2011.pdf
Boda
 

Per G

New member
Men nu är det f-n i mig dags för årsmötet :D

Tankat upp och snabbt tittat över svarta drömmen, hängt på packväskorna, packat ner "en" pistonhead pilsner och börjar känna åksuget. Blir nog fredag morgon via Enköping och 55:an ner.

Ser iofs inte ut att bli någon solskenstur till/från Katrineholm men nya regnstället har plockats fram så man får prova det. Det gamla hade "krympt" runt midjan och aktern, tålde väl inte regn :?:

Vad jag har sett så blir det fint väder lördag i alla fall :D

Per
 

camenius

Well-known member
japp, årsmöte. Risk att jag inte är kvar under lördagskväll, men kommer i all fall under fredagen. Jobbar tyvärr imorgon så avfärd hemifrån blir väl först runt 16.

Vi syns! :upp
 

Per G

New member
Enligt senaste SMHI så blir det litet regn fredag, skapligt fint lördag men på söndag ser det ut som om man skulle behöva pontoner och propeller :( Blir en rejäl test av regnställ och cykel.

Per
 

Kim

Administrator
Vafan ska vi verkligen ha årsmötet vid den här tiden varje år, det är ju regn och tråkigheter varje gång!!! :evil:
 

Tord Ahlin

Administrator
Håller med, det var länge sedan ett soligt möte inträffade, men ett helregn har det väl heller aldrig varit. Resonemanget ang tidpunkten är att helgen innan är det skolavslutningar och helgen efter midsommar, efter midsommar börjar man ta ut semester.
Finns regnställ och varma kläder.
 

Per G

New member
Var ganska blött fredag och idag (söndag) men lördagen var ju bra och det var fint under årsmötet och kaffet.

Som tur är så tältar vi ju inte utan har varma sköna torra stugor :D

Per
 
Har bara att instämma med föregånde talare :p blött men trevligt. De 20-25 första milen hem var det konstant regnande och jag kunde hällla ut ca 1,5dl vatten ur vardera stövel :cry: men sedan var det bara lokala duggregn resterande bit. ( Nu har jag pensionerat stövlarna).
Ha dett så gott och kör som ni brukar.
Mvh/ Hans
 
Top