STATOR

Hei igjen og fortsatt god sommer :oops:
Nå har jeg vært i Italia i nesten 3 uker. :D
Før jeg dro bestilte jeg ny stator.
Da jeg kjørte hjem fra Vestkyst treffet mistet jeg mye av ladingen.
Det så jeg så fint på min eminente battery status monitor som jeg kjøpte fra Goffy for flere år siden.
Den skifter gradvis farge etter som spenningen synker. Jeg trodde først det var den som det var noe galt med, men dt var det ikke :oops: .


Ny stator lå å ventet på meg når jeg kom hjem fra Italia, så da var det bare å åpne transen :mrgreen:
Som dere ser var det ikke monitoren det var noe galt med.
Ikke vet jeg hva som er årsaken , men det så ikke pent ut der inne :cry:
Statoren var smeltet / brent, men rotoren var like fin når jeg fikk gjort den ren, og pusset den litt.
Legger ved et par bilder til i en ny melding, det skjer så mye rart her når jeg legger til flere

Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Hade rotor o stator spel runt om? Om inte och rotorn tar i statorn kan jag förstå att det blev som det ser ut på bilden. Alltså centreringen är viktig.
Har inte varit med om just detta, därimot att rotor navet lossnat från "gjutningen" Brage.
 
Hei
Joda , det er ihvertfall spel rund nå, mener det var ok sist og ,
men nå var jeg veldig nøye når jeg monterte den , da det er ganske trangt
rundt de tre festene.
Som dere ser så går det et printer ark rundt hele vege, det er ikke mye :oops:
Er det noe som vet hvor mye det skal være :?:
Du snakket om justering, det er ingen justering....



Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Nej det är ingen justering, bara glapp i bult hålen, Du gör rätt med "distansmatrialet" då det blir lika på alla sidor. Rotorn får absolut inte ta i statorn, om, borra upp hålen försiktigt i statorn(?) så just är möjligt. Spelet ja, enl. Commando Service noteringar som Janne Olson så bra översatt, står det minst 0,2mm
går det inte att justera till detta står det att man ska fila upp statorn med halvrund fil(!) Får man nog ta med en nypa salt, det står också att mark 111
har justermuttrar(?) på pinnbultarna mellan vevhus o transkåpa, ngt. som jag inte vet och sett, men det vore väl bra om det finnes. Hur som helst, ska inte krångla till det för mycket, sunt förnuft ska räcka, spelet ca.0,2 runt om, basta....



Ngt helt annat! Har sålt min älskade Guzzi till den här lyckliga människan, surt att inte kunnat köra den på 15år som den stått i garaget då det varit svårt att släppa den, men jag har insett att mitt ben inte längre klarar sporthojar, fast Trajan går ju bra....
 
Top