Startklar!

Weine

Member
Nu har det ju vänt, nu blir dagarna längre, så nu gäller det att vara startklar. Idag har vi varit ute och skottat bort ca 25 cm snö som har kommit under natten, det är ju ingen engelskman som står ute i snön. God fortsättning på er alla

Catharina och Weine
66_PICT1314_1.jpg
 

Weine

Member
Ja, jag kör även på vintern, men då är det en gammal offroad 350 med dubbdäck som gäller. Har ej bytt däck ännu men det måste bli snart, det är skitkul att leka på vintern.

Weine
 
Weine skrev:
Nu har det ju vänt, nu blir dagarna längre, så nu gäller det att vara startklar. Idag har vi varit ute och skottat bort ca 25 cm snö som har kommit under natten, det är ju ingen engelskman som står ute i snön. God fortsättning på er alla

Catharina och Weine
66_PICT1314_1.jpg

Herrejösses! :shock: Sverige är verkligen avlångt! Idag startade jag upp Trajan i det skånska solskenet. Visserligen bara 3 grader så det fick bli en helt kort sväng upp till Arild och Kullaberg. På golfbanan vid Mölle gick ett antal gentlemen och förstörde sin fritid med sitt bolljagande.

De få plusgraderna tog ut sin rätt så vi vände snart hem där glöggen värmde gott och tinade upp våra kalla kroppar.

Snart är det vår! (Kanske... :? )
9_traj2_1.jpg

9_traj1_1.jpg

9_akyrk1_1.jpg
 

camenius

Well-known member
Mina stolta ord och föresatser till trots, garagets in- och utkörsport har jag låtit bli igensnöat. Så lär det förbli, så för min del blir det inget åkande mer i år. Och inte på nyårsdagen heller troligen, Atlasen står på mekbordet. Ska lämna iväg transkåpan för omkromning. Och 16H:n har cylindern av, ska honas om.

Härlig bild från Weine och Catharina. Och från Bjarne som totalt knäcker mig med sin slutbild över gården där du bor?! Oj, oj så fint! Är avis så det stänker, både på hustyp och läge.

Jag bor också på landet, men har en trafikerad väg hundra meter bortom huset som jag vill slippa, vill ju ha det helt tyst och enskilt om jag sitter i trädgården.

För varje dag blir det ljusare. Våren kommer!
6_IMG_6544_2.jpg

6_IMG_6545_1.jpg

6_IMG_6550_1.jpg
 
Då blir det kanske jag som stoltserar med årets sista åktur?! :D (Förvisso inte på Norton, men i alla fall på en engelsk hoj...)

De två första bilderna är himmavid. Sista bilden är tyvärr inte från min enkla boning utan en vy från närbelägna Arild som ligger vackert vid foten av Kullaberg och randen av Skälderviken.

Gott nytt på er allihop!
 

Tord Ahlin

Administrator
Skönt och höra att det finns vikingar som vågar trotsa den satans vintern,

Pass upp på // Vårtecken // ,, Start som vanligt den 1a Januari kl 00:00,

Kriterierna är enkla, du skall framföra din Norton ett par km. med motorn igång och som den enda drivkällan!

Vinnarna är de som postar i forumet fram till Maj :) och priset blir äran!
 

camenius

Well-known member
Hur har det gått? Jag har varken startat eller kört...

Atlasen håller jag på att plocka ner. Skulle egentligen bare kolla vevstakslagren, men det blir nog total översyn av det "estetiska" med omlackning av ram, tank samt omkromning av transkåpa. Plus annat jag kan stöta på.
Tänker utnyttja 650SS betydligt mer än tidigare, i sommar. (När det kom till kritan så "var den inte till salu" trots att jag annonserade, nu säljer jag den inte.)
 

Weine

Member
Nu har äntligen kylan släppt och det har blivit mildare, så i torsdags var det bara 6 minus så då ÄNTLIGEN blev det en tur med offroaden på mindre vintervägar det blev 6 härliga mil. Hade med mig kameran men tyvärr gillade inte kameran kylan för jag fick inte igång den. Men om vädret håller i sig blir det flera turer och då hoppas jag kunna tag någon vinterbild. Commandon står på lyften med avtagen cylinder ska bli ny cylinderfotspackning samt nya drev och kedja, kanske plockar ur växellådan också. Den svarten måste det bli en ny "sprag" (startmekanism) för den vill inte greppa tag alla gånger.

Nu slänger det sa kärringen när hon hade brutit benet. Fyra månader kvar till västkustträffen.

Weine och Catharina
 

krister

Member
Hej och gott nytt

Utanför tävlan skickar jag lite bilder på gårdagens MC-tur


133_DSC01372_2.jpg


Vi träffas kl 11:00 på en bensinmack i västra Torrevieja för avfärd


133_DSC01373_2.jpg


Lunchrast med traditionell Spansk tre-rätters på menyn



133_DSC01378_1.jpg


Jag får gott sällskap av en Svensk Triumph

En av platserna vi passerade 38°32'21.66"N 0°30'25.07"V enl Google Earth, Xirxona som den heter är en av tillverkningsplatserna för det tradisionella Julgodiset Turron

Krister
 

camenius

Well-known member
Om jag fattat rätt så vann...
...Bjarne i kategorin "Sista turen för året" och
...Weine (med Krister som god tvåa) kategorin "Först i år".
...eller?
 
Top