Starter MK3

Hei dere.
I går hadde jeg min første tur for i år.
En av de tingene jeg gjorde i vinter var å fornye innslags systemet til starteren. Det er i hovedsak 3 deler.
spraggen, og de to drevene som den griper inn i. Tror det er tredje gangen jeg gjør dette.
Jeg kjøpte alle disse tre delene nye hos Andover. Da ville jeg få garranti. Dette er siste
gangen jeg gir dette systemet en sjanse.
Som sakt, jeg hadde årets første tur i går, da var alt vell. Når jeg skulle ha en tur i dag, spant starteren helt fritt
uten å ta tak i noe :evil: :evil: :evil: .
Nå gir jeg opp dette og spør om noen der ute vet hvilken kik som passer, og som er litt lenger en den orginale.
Ønsker en litt lengere arm.
Jeg har økt kompresjonen litt og har "gapless ringer, så den er ganske hard og trampe i gang, men den tenner lett :D
Jeg har sett noen bilder et sted av en slik kik-arm.
Håper noen har tips om en passe arm

Vidar
 

Lasse L

Member
Låter besvärligt, själv bytte jag ut höger knäled mot en i titan och det funkar fortfarande att kicka igång Commandon. Sneglade på Alton-start innan operationen men knät blev bra nog för en 750.
 
Hei
Fikk svar fra Ashley Cutler hos Andover i dag.
I og med at jeg hadde kjøpt det komplette systemet av dem har jeg garanti.
De vil erstatte spragen. Da kommer jeg til å gi det en siste sjanse :evil:
Begynner å bli lei av å skru dette opp og igjen . Liker jo å mekke på denne sykkelen
men ikke nå pluss at det hele virker litt håpløst. Når alt var nytt, hvorfor skulle enda en ny
sprag gjøre noe forskjell :?:
Men jeg må jo si at det er ganske bra at det blir gitt garanti på et slikt system...

ps. jeg har brukt vanlig singel grade motorolje. Det står ATF i manualen .
Mark hos CNW annbefalte meg motorolje. Kan det ha noe å si :?:

Vidar
 

Robban

Member
Hej Vidar
Om du fortfarande letar efter en bra, icke original kickstart så kan jag rekommendera RGM´s med artikel nummer 050179.
Mycket hög kvalitet och ungefär 10% längre arm vilket kan underlätta en hel del.
(Jag använder den på min högkompade 1000 cc twin som endast har högtändning.)
Lycka till!
 
hei
Takk for tipset, men jeg har nå planlagt og har begynt å "bygge om" min orginale.
Jeg skal forlenge den med 5 cm (25%) :oops:
Den er nå sendt til et verksted som fjerner cromen før jeg sveiser inne et stykke.
Så skal jeg forkromme den etterpå
så får vi se.... :D
 
hei igjen
Nå er kiken min blitt 5 cm. lenger. Hentet den fra for fornikling i dag, var lit stressa :oops: var redd den ikke ble klar til Vestkust treffet , men det gjorde den
De 5 cm gjorde susen, nå kan jeg sitte og tråkke den igang omtrent som det skulle være en moped.
Nå er jeg ikke sikker på om det er noe vits å prøve mer på starteren , det blir i hvertfall ikke i år :D

Bra ikke sant :D
I morgen er det 17. mai :upp

Sees på Vestkust treffen
Vidar
 

camenius

Well-known member
Ja, snyggt. Om mina planer håller kommer några artiklar om el-start i näst nummer av tidningen. Kanske ska jag göra en ruta om Lasses titanknäoperation-lösning också? Har du några röntgenbilder? :) :upp
 

Lasse L

Member
Det är klart att det finns bilder på titanlösningen. En del förbättringar kan man tänka sig, exempelvis kunde det monteras en magnet på insidan av knät, i kombination med plåttank skulle det förmodligen öka komforten. Möjligen en nackdel vid stopptecken.


 

nortonrider

New member
:D kul o läsa att det funka,har problem själv o kicka igång min, tänkte byta kolvar med mindre komp,blir o förlänga kicken som du gjorde
tackar för tipset :lol:
 

camenius

Well-known member
nortonrider skrev:
Ps man e ej 50 längre Ds :wink:

Nä, folk säger det. Till min stora förvåning. Men sedan inßr jag att dom har rätt, som när mansitter på huk i garaget och ska resa mig upp.
 
camenius skrev:
nortonrider skrev:
Ps man e ej 50 längre Ds :wink:

Nä, folk säger det. Till min stora förvåning. Men sedan inßr jag att dom har rätt, som när mansitter på huk i garaget och ska resa mig upp.

Seinfeld sa i ett avsnitt: "Man inser att man blivit gammal när man knyter skorna och man börjar titta sig omkring för att se om det är något annat man kan uträtta när man ändå är där nere."
 
Top