Skåning på hal is

Weine

Member
66_DSCN0181_1.jpg

För några veckor sedan hade vi nöjet att ha besök av Hans och Monica Jönsson från Hörby. Eftersom vintern fortfarande hade grepp om oss här, fick Hans för första gången ut på isen och köra mc. Det leendet som han hade säger allt.

Nu har vintern släppt sitt grepp, även om vi under veckan hade en hel dag med snöfall. Så nu börjar man att känna att våren är på väg.


Catharina och Weine
 
En får tacka för en sällsam natur och mc upplevelse verkligen att rekomendera.
Nu har våren tagit ett rejält kliv framåt och krokus m.m. står i blom och Nortonen varmkörd :D
Mvh/ Hans o Monica
 

camenius

Well-known member
VA! :shock: Har ni vår först nu?
Här i Mälardalen -i alla fall i Västerås- har vi haft underbart vårväder med blommor och grönaklädda träd/buskar sedan mitten av februari.

Enbart grova vinterdäck eller dubb?
 

Weine

Member
Däcken är grovmönstrade och fulldubbade med ca 7 mm långa dubb. Köra på is och hårdpackad snö är som är att köra på vanlig grusväg ungefär, men tyvärr är det för lite kraft i motorn.
Här finns inga buskar eller träd som är gröna, isen har inte gått upp ännu men det dröjer nog inte många dagar förrän sjöarna är öppna. Så nu måste det bli full fart i garaget. Västkustträffen närmar sig med stormsteg.

Vi ses där
Weine och Catharina
 

camenius

Well-known member
Jo, om cirka en månad är det dags. Verkligt skönt. Som ett ljus i tunneln, eller hur?

Kanske missuppfattade jag verkligheten i mitt förra inlägg :D men idag är det faktiskt solsken och snöfritt (och blåsigt tyvärr).

Det där med dubbdäck gör mig intresserad, men det tar vi på Orsut. Ska dock starta en däcktråd under allmänt. Ska nämligen byta på Commandon och är lite fundersam inför val av däck.
 
Top