Rockabilly/Country på årsmötet i Katrineholm

Taylor

New member
Som ni kanske läst i senaste Nortonisten så spelar FatSlap på årsmötet.

Det är ett Rockabilly/Country-band som vi brukar turnera med. De är från Eskilstuna de också. Vi är mycket goda vänner och vi har kul ihop.

Anledningen till att de ska spela är att vi har gjort en reorganisering i vårt band om måste börja om från början. Både sångaren och kontrabasisten slutade i januari till förmån för andra aktiviteter så på några månader lyckades Robban (trummisen) och jag få ihop ett band igen. Nu med en tjej som sångerska.

Vi försöker återanvända så många som möjligt av de låtar vi kört tidigare plus att vi försöker hitta andra låtar i samma genre som passar en tjej att sjunga.

Har ni några förslag till låtar som svänger från 50 - 60.-talet så kom gärna med förslag. Som exempel så kom jag på "I´m gonna knock on your door" med Eddie Hodges från 1961 i förra veckan som vi repade in i måndags och det gick bra.

FatSlap har mycket större låtreportoar än vi så de kommer säkert att hålla på i tre timmar.
 

Per G

New member
Kollade precis in väderrapporten, ostadigt väder fram till mitten av veckan sedan stabilare varmare väder på väg in. Kankse lagom till årsmötet?
Då slipper man kanske åka i grodmansdräkt till årsmötet i år :D
Det var ju kul förra året men resan var i blötaste laget.

Jag laddar för att åka fredag lunch så man får tid till en liten fredagspilsner i Katrineholm.

/Per
 

Per G

New member
Vilken suverän helg det var!

Finväder mest hela tiden, 30 pers på årsmötet, kul musik, grillning och massor med skoj hela helgen :D

Sedan blev en ju fotograferad 2 ggr denna helg, bevisar att Commandon är ett eftertraktat raskt objekt, eller så var det den galanta föraren som drog :D :D

/Per
 

Taylor

New member
Synd bara att det vasr så få Nortonister som var och lyssnade. Det var ju ändå vi som betalade de.

Så dåliga ver de väl ändå inte
 

Per G

New member
Nej de var riktigt bra men intresset var inte så stort. Blondinen på Mats släp vagn drog mer publik.
 

camenius

Well-known member
Trevligt möte, därtill bättre väder än förväntat. Ett märligt fenomen hände dock, lägger upp en ny tråd om detta eftersom jag vill höra om fler varit med om samma sak:

Vid hemfärden märkte jag att framhjulet var halvtomt! :shock: :evil: ! Fyllde på fullt i Katrineholm, väntade och körde sakta iväg hundra meter. Fick återvända till macken för att fylla på igen.

Funderade över hur jag skulle göra. Hade punkaspray med mig, så jag satsade på att "köra sakta hemåt" eftersom däcket enbart tömdes på halva luftmägden.

Dock, efter andra påfyllnaden, inga problem utan hemresan gick galant.

Ska byta slang, eftersom detta känns osäkert. Körde till Grängesberg tur och retur i förrgår, inget hände, men händelsen inenbär en känsla av osäkerhet jag inte gillar.
Detta är andra hojen detta händer på. Låg kvalitet på ventilen, eller...? (På ingen av hojarna har jag satt på slang/däck,vet därför inte kvaliteten)
Frågar efter er erfarenhet i ny tråd!
 

Taylor

New member
Per G skrev:
Nej de var riktigt bra men intresset var inte så stort. Blondinen på Mats släp vagn drog mer publik.


Kan det finnas intresse för ett liveband nästa årsmöte också?

Vad säger ni?
 
Top