Polera aluminiumtank

Lasse L

Member
Hej, jag hade egentligen tänkt lackera min aluminiumtank men har ändrat mig och tänkte i stället polera upp den. Planen är att börja med 600 våtpapper gå till 1200 och avsluta med rubbing och polish.

Goda råd uppskattas, brukar man t.e.x. klarlackera när man uppnått önskat resultat? Jag är ganska dålig på att polera bör tilläggas (slö).
[tank.jpg
 
Hei
Polering av aluminium er en tolmodighets jobb. Jeg har brukt flere vintere på å få
alt bra. Min erfaring er at man trenger en god maskin. Jeg har brukt en rettsliper
som er giret ned til 6000 omd. Tror det idielle er en fast benksliper og da litt større
filt / bommulsskiver De jeg bruker er 80 - 100 mm. Så bruker du en voks slipe stift
på skiva.Dette er jo slutt finichen, etter det du har beskrevet
slipe1.jpg
Jeg har brukt Biltema sitt Sortiment.

Er du tolmodig får du bra resultat


Lykke til og godt nytt år
Vidar
 

Lasse L

Member
Tack Vidar. Inser nu att jag har några trissor och några bitar polerpasta någonstans i garaget. Får se om jag hittar tålamodet, är nöjd om jag kommer halvvägs till dina resultat.

Ser att lackering av aluminium tagits upp i en tråd nedan, verkar inte vara en lysande idé. Funderar på om det finns schabloner med Nortonloggan att köpa? Då skulle man kunna spreja loggan på tanken.
 
Har du gjort et bra forarbeid før du går igang med maskin og filtskive og pastastift blir resutatet bra, du kan få det
til å bli som en spegel om du orkar :D
Men som sakt, så bør du helt klart ha en god maskin med litt krefter.
Min maskin 900w, men den går litt fort. Burde ha vært en litt mer saktegående og da med større skive , kansje 100 til 150 mm.
Hva lakkering anngår så har jeg ikke prøvd. Har lest en del om det, og har vell kommet til samme konklusjon som deg, ikke
spesielt god løsning.
Skal aluminiumen holde seg fin og blank må den vedlikeholdes.
Lykke til :upp
Vidar
 
Top