Ojämna cylindrar

totta05

Member
Hejsan alla. Är så nöjd att fått min cykel att gå så härligt. Precis hemkommen efter en härlig tuf här på Tjörn. Men en liten undran. Om man håller handen bakom avgasrören så känns avgaspuffarna olika i kraft. Är det nån som känner igen detta? Vinterpyssel?
Ha det i sommarvärmen!
Gjert
 

Commanditen

New member
Jag har också tyckt att puffarna och temperaturen på dessa borde vara lika och dessutom så inbillar jag mig att om trottlarna lyfter samtidigt (man känner på trottelstoppskruven) och att trottlarna har högsta läge samtidigt så borde det vara rätt ok. Luftskruven måste ju vara rätt skruvad för detta förståss.
Nu är äntligen hojen ok efter alternatorhaveri och med nyrenoverade förgasare, trevligt. Tack Per G för hjälp med alternator och stator.

/Staffan
 

Per G

New member
Viktigaste är väl att cykeln går bra och att stiften ser skapliga ut?

Är det på tomgång som det är olika? Kolla vid större gaspådrag också så du vet vad som behöver justeras.
Du kan även köra en vanlig runda och sedan direkt vid hemkomst så känner du längst bak på ljuddämparna om de är lika varma.

Om du behöver justera..
1. Kolla att tändningen är rätt och lika på båda cylindrar.
2. Justera förgasarna. Grundinställning och synkning.
När allt är rätt inställt så ska det vara samma tryck i pulserna från avgasröret och samma temperatur.

Per
 
Top