Nya moderna Norton-modeller i UK!

camenius

Well-known member
Nu kan du köpa nya Norton-cyklar i Storbritannien!

Med moderna, motorcyklar som har namn som Manx, Manxman och Commander (se bilder nedan), storsatsar företagsgruppen Norton Villiers Ltd på moderna småhojar som alla har namnet Norton på tanken.

Företaget erbjuder ett helt färdigt modellprogram i de lägre kubikklasserna, från 125 och 200, till 250 kubik. Vid sidan om dem, säljer man skotrar och vanliga trampcyklar. Därtill el-drivna mopeder/skotrar!

Företaget har namnet registrerat i UK, är baserat i Manchester, men har en stor del av sin produktion förlagd till samarbetspartners i Kina och Indien.

Via stora annonser i brittisk mc-press har det nybildade bolaget presenterat både sitt nuvarande program och stora framåtblickande planer. Det nuvarande programmet är dock inget som puristen inom oss gillar. Det består av moderna modeller med ”Japan-utseende”, och innehåller såväl vanliga ”racer”-modeller som cyklar i trial- och custom-nischen. Priserna börjar, med tillfällig julrabatt, runt 13 000 svenska kronor och går sedan upp mot 28 000 (SKR).

Koncernen Norton Motorcycles Ltd består av bolagen DMW Motor Cycles Ltd, Villiers Engines Ltd, Norton Motorcycles Ltd, Manx Norton Ltd, Norton Commander Ltd. Samtliga har under olika antal år, varit inriktade på tillverkning av mc-delar till bland annat Norton-cyklar, inom såväl racing som till vanliga vägmodeller.

Det finns ingen koppling mellan denna företagsgrupp och det amerikabaserade Norton Motorcycles. Hur man löst de upphovsrättsliga frågorna kring namnet Norton är en gåta. Upplagt för en stor namnstrid igen?

Mer information hittar du på: www.nortonvilliers.com
/Lasse Camenius

Se och njut alternativt fasa:
6_manx_1.jpg

6_coltbig_2.jpg
 

Micke Moos

New member
Hujademej!
Hur lågt kan man göra sig åt, det är helt utan gräns.
Nästa drönaratack mot fabriken. Bara det inte drabbar oskyldiga.

Nej jag ångrar mig, jag är ingen våldsam person. Anmäl dem till varumärkesombudsman. Dra dem i process.

Kolla in detta i stället:
http://green.autoblog.com/2013/05/22/moto-electra-racing-drive-electric-mototcycle-coast-to-coast/.

Jag är handikappad vad gäller datorer, lyckas inte med att Ladda upp bild.

Har någaon annan sett tidigare? Looks like 3rd of June will be a red-letter day for electric motorcycles. Vilket år?
Men:You can follow the effort on the Moto Electra Facebook page where it will post plenty of photos and keep fans abreast of its progress. You can read the official press release by simply scrolling below. Godspeed.

Se loggan på tanken, det är tanken som räknas. Så rörande, whoaohoo.
The bike itself is one sweet piece of work. Built around the famous Norton featherbed design.
Visst liknar det en kär gammal rejser JPS från nittonhundrasjuttiotal. Gör de följebuss oxå i kär gammal modell.

Som energimodern närmast utsläppsfri moped att åka korta stäckor mellan hem och jobb, ladda på jobbet. Det kanske inte låter, hur gör man med oljedroppet? Går det att få till? Både samplat ljud och åtminstone svinglageroljepöl. Kan ta med gummiliknande fuskpöl och lägga ut vid stopp.

Ha det.
Mikael
 
Top