Nya kablar till elsystemet

JanneW

New member
Har en Interstate 850 74:a och behöver byta en del kablar i elsystemet. Problemet är att få tag i kabel med rätt färg kodning t.ex NG, GR, UR etc. Är det någon som kan tipsa om var man kan köpa kabel som metervara?
 
Hej
Tyvärr har jag inget bra tips på rätt färger men annas har väl Biltema både 1,5 och 2,5 kvmm mångtrådig sladd i några olika färger så då gäller det bara att hålla rätt på vilka färger man använder och att man inte använder för klen tråd då det fins risk att man släpper ut röken ur kabelhärvan.
Mvh/ Hans
 

JanneW

New member
Hej Hans

Om man inte är noga med färgkoderna så duger Biltema men det jag är ute efter är kabel med rätt färger som stämmer med kopplingsschemat.

mvh

Janne W
 

Per G

New member
Testa denna sida.

http://www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlinestore/home/homepage.php

Per
 

krister

Member
hej
jag är i samma situation som du, men byter ut allt då jag sett att oxiden kryper en bra bit upp under isoleringen ,så är fallet med min 72:a .Du kan testa en kabel på måfå att skala den någon decimeter upp , ,jag bryr mig dock ej om att ersätta med orginal färgkod utan använder mig av vad som finns att tillgå ,jag har 8 färger och det räknar jag med att det räcker till ett komplett elsystem
Krister
 

JanneW

New member
Hej Per G

Tack för tipset om VWP-online store. dom har ju allt som behövs för att göra en helt ny kabelhärva. både kabel och kopplingar! Mitt problem är därmed löst.
Tack än en gång

Janne W
 
Top