Nu börjar det!!

Har startat renoveringen med förhoppning att kunna åka till sommaren. Tänker EJ göra ngt nyårslöfte om att de ska va klart då eller då, hehe! Man har lärt sig lite under åren iaf!
ETT GOTT NYTT ÅR på er ALLA!
110_IMGP5428_1.jpg

Per G

New member
Ser ut som du redan har motor och låda. Klart till sommaren? Självklart, bara lite småjusteringar kvar :D :D

Hälsningar,
Per

Japp, motor å låda är klar, framgaffel, håller på med mätarna. Jäklar vilket trixande de är med kromsargarna. Motorn har Torsten A gått igenom och satt ihop, den är säkert "Bullit Proof". Sedan ska det lackas, funderar på silverfärgad ram och Laverda orange lack på tank osv, åkte Jota ett tag och gillar den färgkombinationen!? Kollade svingarmslagringen, tja den måste jag knacka ur, ska mäta upp bussningarna!! Sedan är resten kvar, har skaffat MK lll isolastics och ska även tillverka ett head steady. alla mm lager är införskaffade. Funderar, ska det inte vara kromade stag till framskärmen, BAS-motor säljer bara silverfärgade. Ska jag behöva göra egna i rostfritt!?Hojen är en Roadster 1970.
To be continued !
Leffe the Optimist!

camenius

Well-known member
Har du sålt din Jota!? Hm, är det nån hoj utöver min Rocket 3 jag ångrar att jag sålt, så är det just...
Grattis till spännande projekt hur som helst. ...och Gott Nytt År!

Per G

New member
Gott nytt år på er!

Kan väl aldrig vara fel att sälja en cykel om det sker för att bekosta anskaffandet av en Norton :D

Leif,
Mina projekt blir alltid klara till sommaren, frågan ä bara vilken sommar det blir :)

Per

God fortsättning på er alla!
Nä, du har rätt Per, det kan bli klart vilken sommar som helst! Jotan sålde jag till förmån för Guzzi!!! Knasigt va!
Jag har många "oprovade" hojar kvar. Dock så blir ju tre kvar i "basutställningen" hela tiden.
Nu e de ett nytt år, fullt med nya möjligheter, jippii! :)

tr5

New member
Leif Andersson skrev:
Sedan ska det lackas, funderar på silverfärgad ram och Laverda orange lack på tank osv, åkte Jota ett tag och gillar den färgkombinationen!?
ducati_750_Gt.JPG

12_1002_beskuren_1.jpg

Italienarna kan det där med design. Sedan jag såg Ducatin har jag övervägt att ha silverflake på ramen som komplement till Nortons Fireflake Golden Bronze. Dessutom skulle man kunna ha Norton-texten med Ducati eller Laverda typsnitt :p
Du skulle kanske rent av ha tidstypisk metallic eller flake i det Laverda-orange

Japp, jag har även funderat på flake! År ju en himla frän färg och tidstypisk.
Just nu brottas jag med svinglagringen, svarva ny axel och brotcha
bussningarna eller köpa rubbet, är ju liite snål ändå!
Har läst att en del (USA) sätter dit cylindriska rullager!? Kan ju inte vara så bra, när svingen bara har en begränsad rörelse. Sådana lager är väl gjorda för att snurra!

Har någon i klubben mätt upp ramen, kollat alla mått osv. På min så är det si å så, motorplåtarna är sneda pga svetsningen de har gjort för 40 år sedan. Jag har retat mina kamrater som åker HåDe för "bonnsmide" men ska nog hålla truten tror jag, hehe!

Ja, de gör jag Lasse! Snyft! Dom är görfräna, ser ut att gå 200 knyck uppställda på centralstödet!! Hyfsad väghållning OCH underbart ljud. MEN stela som en hästtrilla, koppling är av en annan värld, hamnar man i en bilkö får man paddla fram med fötterna annars får man kramp i handen, sedan ska man ju brottas med den i tvära kurvor.
Får jag loss pengar i framtiden så blir det en till!?
Det var en kille i Dalarna som köpte den, minns inte vad han heter. :roll: