Norrtäje Custom Bike Show 2022

Bragfjord

Well-known member
Som slutkläm,..... jag har sålt min andra Laverda SFC -88! Ja jag kunde inte köra den pga. h-ben men det var en glädje att pyssla" om den.
och göra den extra fin. Men jag ville också att den skulle vara schysst att köra i alla funktioner, därför har 2 grannar och berömda" Peter Lindqvist på
Morani provkört och gett sitt godkännande.
Men vem köpte den? Satte ut annons på blocket i mars ang. kaross delar till Laverda, den första som hörde av sig var från Italien! Han var också
intresserad av en SFC vilket jag hade som skulle säljas till sommaren. Den var han mycket intresserad av! Och var beredd att komma till Sverige för
koll. Jag lovade honom (Dino) att han skulle ha första chansen till köp mot sommaren.
Sommaren kom å det var dags för att sälja. Några andra hade också visat intresse, men först Dino som kom upp från Italien! Med familj !
Som var mycket trevliga ! Jag hade tid. talat om att jag hade en SFC till under byggnad" som nu visades med motor ur, o rullande chassi.
Den ville han helst ha som den stod! Men nej från mig, jag vill färdigställa den och se om det går att ändra ngt. så jag kan köra den.
Alltså bud lades på den som var till salu, men en till var också mycket intresserad och ville vara med på budgivning, samma bud å Dino hade före-
-träde som lovats. Ja vad blev det? Den andre mannen bjöd högst! Å inte vem som helst ska Ni få se! Kommer bild nedan.
 

Bragfjord

Well-known member
Johan Helenius ! Som pryder första sidan vårnumret -22 med fina John Playern! Han köpte även för ett antal år sedan min
fina o djupt saknad Guzzi Daytona, jag får trösta mig att cyklarna finns kvar i Sverige.... Ja så var det med det, bara att se framåt...mot 75årsdagen.....20220826_100626-001.jpg
 
Top