Nivsta

Bragfjord

Well-known member
Det finns ett och annat som visas i Nifsta (nära Gottröra) som kanske är av intresse, mest bilar, så det kan bli en o annan men meningen är att visa Mc.

02-DSC05775.JPG
Låt Er inte luras av Velocette dämparn, det är en Norton, twin!

01-DSC05774.JPGBobber eller vad? Tydligen får man nu vänja sig med de här stuket med allt det innebär, men lite kul är det. Titta på "elcentralen", pitoreskt och fyndigt? Drog till sig mest folk, nya HD tar inte längre.1-DSC05774.JPG
 

Bragfjord

Well-known member
06-DSC05753.JPGVad är detta? Jo en Morris från !937! Räkna hur länge sen, inte ens jag var född.....04-DSC05756.JPG05-DSC05752.JPGDet är som i Sviestad, alla är välkomna!
 

Bragfjord

Well-known member
2-DSC05265.JPG1-DSC05266.JPGVauxhall liknande årgång(?) inte ens jag känner igen den, men trevligt att dom finns kvar!
 

Bragfjord

Well-known member
Nej det blir nog inte så många hojar från Nifsta som jag hoppats, får nu fylla ut med min "nya" Laverda som här togs med till Nifsta. Men hur kul var det, medvetet öppnade jag inte kåpan för innehållet då jag stolt ville visa detta senare för att bygga upp spänning, när sedan Laverdan visades i all sin prakt sa många att min tid. Commando var bättre! Ridå! Surt sa räven.... Sug åt Er Nortonister!
 

Bifogat

  • 3-DSC05258.JPG
    3-DSC05258.JPG
    163.5 KB · Visningar: 7,564

Bragfjord

Well-known member
6-DSC03384.JPG7-DSC03385.JPGDucatis 750 "Round-Case" är en raritet idag, stod 2015 anonymt i parkeringen tyvärr, skulle visas upp nere på gräsmattan tycker jag , det är den värd!
 

Bragfjord

Well-known member
3-DSC05795.JPGI mitt tycke snyggaste Mercan, sticker inte ut, bara snygg och därför tidlös. Ekerfälgarna gör den inte sämre!
 

Bragfjord

Well-known member
5-DSC05803.JPG4-DSC05801.JPGEn förvuxen Morgan? Nä Spectra stod det, motor, utgår från att det är en V8 då det var 4 grenrör på var sida om motorhuven. Tjusig bil!
 

Bragfjord

Well-known member
6-DSC05815.JPGKlämmer in en bild från i lördags då trevliga Rimbo Dagen hade fest. Jag i vanlig ordning visar upp någon av mina Mc som nu minskar betänkligt, men i.a.f. så blev inte Laverdan sågad den här gången!
 

Bragfjord

Well-known member
2-DSC05809.JPGBlack Bomber stod det, ja många blev förvånade när denna visade vad den kunde med sitt karaktäriska 180graders ljud i slutet av -60 talet, även jag...
 

camenius

Well-known member
Brage, tack för att du fortfarande finns kvar på hemsidan och lägger upp så härliga bilder! Det är kul att ibland sitta och surfa runt bland dina "trådar" och bara njutas all kreativitet som finns på de hojar som byggts om. Eller njuta av hur vackra hojar kan var i originalskick. Även en del nya.
 

Bragfjord

Well-known member
Tack Lasse! Ursäkta dröjsmålet.... Jag har haft krångel med min dator, bla. inte kommit ut på nätet. Efter dator firman mixtrat" å haft sig så känner jag inte igen datorn. Det är som att börja på nytt och mitt gamla matriel hittar jag ej men jobbar på det.
Åter kommer! Brage.
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05861.JPGEn prydlig Kawa är inte fel, dessa motorer har mer potential som de som satt i sidvagns cross visade.
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05856.JPGVärldens minsta husbil eller vad? Charmig är den i.a.f. Hela familjen får plats!
Inte nog med det, en riktig framtids bil med Air-bag, dvs. reservhjulet var monterat bakom/i framdörren!
 

Bragfjord

Well-known member
DSC05907.JPGDSC05906.JPGNifsta el. Nifsta, det är frågan... för de här är från en dragning förra helgen där vi samlades vid Brottbymacken för att på härliga Roslagsvägar dra till Grisslehamn/Singö. Berättigad uppseende väckte Nicklas Buell som jag själv tycker så mycket om men aldrig provat. Allt gick bra till nästan Trästabron då min braiga Traja behagade gå på bara en cyl. Var det Peter (Morani) som stressade mig med sin snabba BMW som var orsaken? Vi beslöt att vända till Älmsta å äta mat och sen kolla Trajan.DSC05909.JPGDetta inmundigade jag som tröst, men sen fick jag åka hem på en cyl. vilket var en ny upplevelse att hålla fartgränserna.....
 
Top