Mer nostalgi!

totta05

Member
För oss/er som åkte hoj i Göteborgs-området på 60- och 70-talet och till och med lite tidigare finns en massa bilder, även på Nortonmaskiner inkl undertecknad om livet runt Kortedala MK. Ingvar Östman eller Kocken som han kallades har lagt in dessa och de finns på:
http://www.pbase.com/kocken/kmkfoto

God (H)jul på er alla och tack för i år!
Gjert M
 

camenius

Well-known member
Toppenkul! Älskar gamla bilder som dessa.

Perfekt även ur den aspekten att jag för någon dag sedan tog på mig att producera nästa medlemsblad samt räknar med att fortsätta som redaktör framöver.

Noterar att killen som lagt upp bilderna har skrivit sin mailadress på sidan. Någon som kännr denne man, Ingvar Östman? Vore kul att få välja ut några "Nortonbilder" till ett kommande nummer, varför inte en längre "Gbg-artikel"?
 

totta05

Member
Jodå jag känner honom. På den tiden det begav sig hade Kocken en Norton. tror det var en 650SS som han lackade mattsvart. Hela cykeln! Ta kontakt med Kocken, någon i KMK lade ner ett himla jobb på att samla in och scanna bilder.
Hälsningar
Gjert
 

camenius

Well-known member
Kul. Jag sitter just och planerar nästa nummer, men eftersom jag inte tagit bilder i somras specifikt med tanke på kommande nummer, är jag lite rådvill om innehållet. Men bra att du känner honom, för oavsett jag vill låna bilder till nästa nummer eller höstnumret, är det gött att veta att någon av oss vet "vem han är".

God jul för resten! :upp
 
Top