Medlems kontingent for utlendinger (Nordmenn)

Hei
Prøvde å betale årsavgiften (250 kr) slik som annvist i siste Nortonist.
Det var ikke lett :cry:
Når man skal bruke IBAN må man ogsa ha navn og adresse på konto innehaveren.
I tillegg til det så var det 150 kr i gebyr ,for å betale 250 kr.
Vet dere har hatt problemer med betalingen fra Norge, kanskje dette er grunnen.
Tror dette må gjøres på en annen måte hvis dere vil ha betalende medlemmer fra Norge eller ett annet sted :D

Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Är med i NAF väghjälp, deras fakt. är så krångliga att när jag är i Norge betalar jag kont. på station.
Men fakt. från vägavgifter är Ok, där är den Svenska avgiften färdig räknad, inga problem.
Surt för Dig att behöva betala 150kr extra, vågar man skicka pengar i brev? Rek. kostar?
 

camenius

Well-known member
Mycket bra att du påpekar detta. Tack Vidar.

Jag ska kolla med Janne vår kassör om vad mer som ska anges i tidningen, viktigt att infon är både korrekt och tilläcklig. Själv har jag ingen koll på detta alls utan är hänvisad till info jag får.

Han/styrelsen även kan undersöka vilka andra möjligheter som finns för att betala medlemsavgiften. Kanske direktbetalning via Paypal och liknande kan vara en lösning.

Vi måste var rädda om våra norska medlemmar och andra i andra länder. Inte konstigt om vi tappar dem om medlemskapet i praktiken kostar 400.

Är själv inte längre medlem i NOC och minns inte hur man betalade dit. Hur gör dom och andra?

Du som läser detta och har bra idé, skriv in info som Janne kan använda. Viktigt också att det är smidigt för såväl betalare som kassör.
 
Top