pojen
Member
Lagret som sitter i bromstrumman bak på alla Commando med ryckutjämnare brukar väl inte ge så stora bekymmer om man bara kommer ihåg att peta i lite fett då och då. Numera finns det att få helkapslade lager 4203 2RS så det verkade ju vara en bra idé att installera ett sådant. Vid byte till ett nytt bakdäck passade jag givetvis på att kolla detta lager som varit i drift tre eller fyra säsonger. Det kändes inte alls bra och efter demontering rasade det isär av sig själv! Inre lagerbanan ser inte vacker ut och lagerkulorna var i motsvarande skick.
Jag måste säga att det var med viss tveksamhet som lagret installerades då det var av ett fabrikat som man aldrig någonsin har hört talas om. Det är nog bättre trots allt att hålla sig till okapslade lager av kända tillverkare och se till att det är välsmort. Om man kollar upp detta lager så verkar det komma från någon kinesisk tillverkare och inte av någon hög kvalité. Viss varning för lager av detta fabrikat alltså!

Jag måste säga att det var med viss tveksamhet som lagret installerades då det var av ett fabrikat som man aldrig någonsin har hört talas om. Det är nog bättre trots allt att hålla sig till okapslade lager av kända tillverkare och se till att det är välsmort. Om man kollar upp detta lager så verkar det komma från någon kinesisk tillverkare och inte av någon hög kvalité. Viss varning för lager av detta fabrikat alltså!