Långtur från Eskilstuna till Ängelholm.

Kim

Administrator
Hej!
Jag åkte i Fredags på långtur ner till Ängelholm för att se hur Commandon skulle gilla det.

När jag kom till Skillingaryd så la bakbroms och hastighetsmätaren av och jag hade olja över hela sidan på knarren. Hastighetsmätarvajern hade skruvat ur sig ur drivningen så det var snabbt löst. Oljan kom från en läckande oljereturslang, dock väldigt lite.

Framme i Ängelholm efter 120km/h på 40 mil motorväg så var både jag och Commandon trötta, mina öron var rätt så bedövade och Norton var täckt av en oljehinna. 0,5L olja fick jag även i.

Hemfärden gick från Ängelholm via Hässleholm upp på RV23 mot växjö, vid Briostapeln spände jag kedjan för att åka vidare mot Magnus i Öhr.

Väl hemma hos Magnus så lyftes knarren upp på mc-lyften och svingen fick sig en skvätt olja samt hastighetsmätardrivningen lite fett. Jag gick god kaka och ett par koppar kaffe. Efter att ha fått lite vägtips av Magnus så åkte jag mot Braås.

Framme hos en kompis i Braås så hängde ena ljuddämparen ner. Här fick färden en paus och jag tankades med öl och mat. Efter lite behövlig vila så svetsades fästet till ljuddämparen och oljeslangar gicks igenom, konstaterade att jag kunde ta mig hem.

Dagen efter begav det sig mot Vetlanda och jag fick sällskap av kompisens Suzuki GT750(trippel 2-takt), kaffe dracks på Mcdonalds i Vetlanda och snart var jag påväg igen hemåt, hemlängtan var nu stor och stjärten öm. Blåste på sista 30 milen så fort det gick och jag kom hem precis när det började mörkna på.


Resan blev ca 110mil och jag är grymt imponerad av att Commandon gjorde ett sånt bra jobb! :)
 
Då var du nästan framme hos mig! Mina hojar hade nog pallat 40 mil på motorväg men definitivt inte jag. :oops: Jag lyfter på hatten, eller rättare sagt kepsen för prestationen!
 

krister

Member
Hej

Kul fin tur ,vill du göra om:et så finns kaffe i Halmstad och även en och annan verktygssats om det behövs

Välkommen
Krister
 

Kim

Administrator
Bjarne, attans att jag inte tänkte på det, hade ju kunnat svängt förbi och kollat på dina spännande knarrar!!!! Det var inte så farligt att åka så långt faktiskt!

Krister, tänkte faktiskt åka över Halmstad och eventuellt växla några ord med dig, men åkte en annan väg istället.
 

Kim

Administrator
Absolut! :) Firman ligger i Perstorp, är där några gånger per år, så det kommer fler tillfällen! :)
 
Top