Kawa 90 ss

AndersA

Member
Räsern i hyggligt skick (saknar en Al-tank, kom igen nu och hjälp mig) Dunstallen är i stadiet insprutningskonvertering dvs leta på webben-och försök-fatta-elektronikbeskrivningar. Fröken Honda VF har gått i vinteride.Det enda man kan ge sig på är Kawa 90:n som stått still sedan 1980. Att totalriva den gick fort, att få bort den Bimotainspirerade röda färgen som jag lackade ramen i när jag var 17 år tog lite längre tid, men tillslut var ramen plåtren. På med svart färg igen, Biltemas 2k-uretanlack, den verkar bra -även till "riktiga" ramar. Det mest utmärkande med den här lilla hojen är den totalusla frambromsen så eftersom jag jag har en del skrot efter en Honda B6 transplanterade jag den framgaffeln till Kawan dvs Kawa 90 med skivbroms :upp
Caféräsersjukan sitter djupt i mig så kanske man kan hitta en helkåpa från någon 50cc räser (passade på att fixa ett kåpfäste på styrhuvudet när ramen ändå skulle lackas) och någon sorts bakåtflyttade fotpinnar?? Nu väntar jag på packboxar och gaffelfjädrar från David Silver i England för att få i hop gaffeln. Fortsättning följer....
 

camenius

Well-known member
Har ju inte varit så alert på hemsidan så det här är ett av de många inlägg jag missat. Har du en Kawa 90-kubik? Fick en Flashback från de sista åren på 1960-talet, då vi storögt och avundsjukt stirrade på en slik maskin en kompis fick av sina föräldrar.
:öö
Jävlar vilken borskämd snorunge, tänke vi, grabbarna Grus.
Den hade ofattbar accceleration!
 

AndersA

Member
Ja, vi har upplevt mycket tillsammans jag och den här lilla hojen. Faktum är att det är ett under att vi överlevde bägge två....

På kawafronten har det stått stilla ett tag nu eftersom jag upptäckte att Honda vf:en har blåst en topplockspackning, kylarvätskan har nog frusit och tryckt ut packningen. Vem f*n trodde att mc:n skulle behöva glykolblandning för -30???"Moderna" hojar är ett elände att skruva med jämfört med våra gamla hederliga luftkylda twinar.....
 
Top