Kämpar vidare....

totta05

Member
Hej alla, har varit ute i garaget och tagit tag i mina problem, äntligen, med ingen tomgång och skjutningar ur avgasröret. Har gjort rent lågfartskanalerna och allt annat på mina förgasare, renoverade av Tord. Gjort vad jag kunnat men... lika förbaskat ingen skillnad. Startar lätt på full choke och trivs bäst med choke hela tiden.

DOCK, när höger cylinderhalva är sval, svala avgaser och med svagare puffar ut röret, är vänster het, med heta avgaser samt mycket starkare puffar. Kan detta indikera vad som är tokigt och ger mina tråkiga effekter?
Vänligen,
Gjert
 

totta05

Member
Lite fel, höger sval, svala avgaser, STARKARE puffar, vänster het, heta avgaser, SVAGARE puffar. Så ska det vara, provade även skifta kablar till tändspolarna, utan effekt.
 

krister

Member
Hej
kanske en onödig fråga men har du balanserat förgasarna så att trottlarna lyfter samtidigt ,det låter så att det kan vara en orsak likaså kan den lilla slangen mellan insugrören släppa in tjyvluft kolla även med att spraya startgas runt förgasaranslutningarna ,ökar varvet så har du tjyvluft, ibland kan förgasarnålen hoppa ur sitt läge vid montering och då ligger den kvar nere i botten och stoppar upp flödet .

Krister
 
Top