Israce ,,,typ

Tord Ahlin

Administrator
Tog en sväng på 2,5 mil idag, det var fint väglag. var tvungen och sakta in innan kurvorna.

Finns det nån mer dåre som jag som halkar omkring i december?? Gör isåfall gärna ett inlägg, det vore kul.

OBS, detta är ingen tävling på något sätt!
 

camenius

Well-known member
Jag körde min "japan-hoj" i lördags. :shock: Inget vidare vad gäller temperaturen, men det var i alla fall myggfritt, om man säger så... :D

Herregud vad jag saknar möjligheten att ut och köra. Körde väldigt lite encylindrigt i somras, blev enbart på min Atlas och 650. Måste ta igen det kommande sommar.

Man skulle bo i Nikaloukka, (säkert felstavat, men orkar inte...) i detta normalt sett köldhål, hade man denna dag -18 december- plus elva grader Celcius. Att jämföra med Malmö där det ydligen var plus en grad!
 

Per G

New member
Håller med, under +10 så känns bilen mer lockande :)

Har iofs kört 2-hjuling i -20 men det var under ungdomens glansdagar, så det var ju "ett par" år sedan :wink:

/Per
 

camenius

Well-known member
Nja.... Håller inte riktigit med. min "sista tripp för året" (OK, nu blev det inte riktigt den sista eftersom jag körde några kilometer för några dagar sedan) var till Norberg sent i oktober. Runt nollstrecket och inga problem eftersom jag tagit på mig bra. Värst var fingrar och pannan.

Men en vacker klar höstdag med en termometer som ligger runt tio plus, är underbara förhållanden för en "sista året tur".

Det är bara att stå ut! (Idag ringde de från verkstan och sa att Kawan var klar för avhämtning. Jag svarade att det dröjer någon dag innan jag kommer och fick ett skratt till svar.)
 

Per G

New member
Den kan väl stå kvar, har man en Norton (eller fler) så behöver man väl ingen Kawasnaki :?

/Per
 

camenius

Well-known member
Tja, du har en point där. Allvar: Jag funderar faktiskt på att sälja den. Det man får för drygt hundra tusen motsvarara definitvit inte köruppelvelsen...

Ville ju ha en stor hoj för längre och säkrare färder med storpackning och fru, men...
 

harpo

New member
Man var ju med på luciatåget i malmö. Ca 350 mc ställde upp enligt tidningarna. Fuskade i år & tog trajan istället för commandon men nästa år då jä....
Ha det
 

Tord Ahlin

Administrator
harpo skrev:
Man var ju med på luciatåget i malmö. Ca 350 mc ställde upp enligt tidningarna. Fuskade i år & tog trajan istället för commandon men nästa år då jä....
Ha det


Jösses, finns det bilder på detta?
 
Gott slut och GOTT NYTT ÅR!
Skåne är ett härligt land :D I dag tänkte jag snylta till mig en kopp kaffe hema hos Jerry men ack vad jag bedrog mig för han var på väg ut. Så kan det bli när man inte ringer och förvarnar men då hade väl han kört tidigare :p . Det blev årets sista tur och inte en snöflinga eller den minsta isfläck så nog var det ett par plusgrader här i skåne. Men en sak är säker det var ingen risk att motorn skulle bli för varm.
Ha det så skönt så ses vi väl på något fik eller liknande inrättning nästa år.
Med vänliga hälsningar
Hans Jönsson
 

camenius

Well-known member
Va f-n, var du ute på hojen nu? :shock: Då blev alltså DU årets "sista". :evil:

Gratulerar! Skönt att man är bland gelikar, tänk så trist livet vore utan nörd-gemenskap!
GOTT NYTT...
 

Ilefjord

New member
Haahaahhaa...Jaaa som det kan bli....
Naturligtvis borde jag ha tänkt på Herr Jönsson`s oanmälda visiter.
Som är både roliga och uppskattade.

Men Alla som har någon form av erfarenheter utav en Svärmor... Vet att om man vill uppleva kommande hojsäsong..är valet inte så svårt...Svärmor... eller Herr Jönsson..!!
Förlåt... Herr Jönsson för att jag denna gång , inte valde dig.. Det är i en sådan här svår stund som jag vill ha tröst , förståelse , empati. För att jag åsidosatte en trogen , sann , Nortonist och vän.

När jag och familjen går ut för att köra iväg, hör jag en bit bort, ljudet av en paralleltwin..den 30:e DECEMBER !! :shock: :shock: ..där står jag ..iklädd min konfirmationskostym , Taffligt knutna slips , nyborstade skor , (knappast någon garageklädsel ) lockarna äntligen på plats , med hjälp av en lätt vattenkamning. Som förstenad , för att få mina aningar bekräftade.. Ja... det va vad jag trodde..in i gatan, puttrar Herr Jönsson..!! Efter att ha utbytt alla artighetsfraser som man brukligt lägger sig till med under denna årstid , måste jag kasta mig in i bilen för att dra iväg...alltid i god tid.. :oops: .för ett besök hos kära Svärmor , som utlovat en utsökt måltid.

Tilläggas bör ....att inte en enda sekund ..under inmundigandet av denna utsökta , delicata 3 rätters meny...ej heller i stunden efter...som tillbringades i horisontellt läge för att smälta alla godsakerna....likt en trött och lat lejonhane...ägnades åt en tanke på Herr Jönsson ..som tuffade hemåt i skymningen på sin trogna Ironhorse , ensam , frusen , och utan en värmande Kaffetår innanför västen.
Vadan denna totala avsaknad av empati...???
Joo...när en skåning äter..står världen stilla... Eller som min kära svärfar brukar säga...Hur känner man igen en riktig Skåning.?? Jooo...han fryser när han jobbar..och svettas när han äter..!!

Härmed lovar jag att från och med nu ...skall det alltid stå en kittel nybryggt Zoega`s på farstukvisten...när jag lämnar min trygga boning.
Naturligtvis för alla oanmälda Nortonister , hembrännare , Hästtjuvar , och annat LÖST folk , som är ute och far i December månad.

Ett gott slut.. och ett gott nytt år.! till er alla.
Från en fortfarande mätt och trind.. Herr Ilefjord. :D
 
Top