Internationella Nortonträffen - Augusti 2014

Per G

New member
Träffen hålls i Bremen, Tyskland, i Augusti.
Klas Wejle har skrivit om det i Nortonisten.

Per
 

Klas w

New member
Förberedelserna går vidare. Som det nu ser ut är vi 12 resande som planerat att åka till Bremen. Sex av dessa reser direkt från södra Sverige och övriga, f.n. sex personer, med färjan Göteborg - Kiel.

Jag har åtagit mig att agera som en organisatör till resan, lite som vid tidigare resor till Belgien, Isle of Man och Österrike.

Träffinformation
All information om träffen finns på Engelska Nortonklubbens hemsida. Leta på "Events" och scrolla ned till "NOC International Rally".
Där redovisas ett program över de inplanerade aktiviteterna samt några alternativa boende för de som inte vill tälta på campingplatsen.

Färjebiljett
På Kiel-färjan har jag bokat två 4-bädds hytter. I skrivande stund är det två platser kvar. Om någon känner sig hågad att följa med så är det bara att kontakta mig (08-753 34 32). Utresa sker 13 Augusti och hemresa 18 Augusti.

Föranmälan
Föranmälan till träffen måste göras. Detta kan man göra f.o.m. 1 Mars via Engelska Nortonklubbens hemsida eller direkt till träffens organisatör, Hans Heitman. De som så önskar kan kontakta mig i den saken så kan jag ordna med anmälan för er.

Logi i Bremen
Träffen hålls på en camping av hög standard. Det går bra att tälta där. Alla nödvändiga faciliteter för ett skönt boende finns att tillgå. För de som vill bo lite bekvämare finns några alternativa boende angivna på Engelska Nortonklubbens hemsida, se ovan. Som det ser ut kommer några att tälta, andra bo i husbil och en del (t.ex. jag och Kristina) att lyxa till det med ett hotellboende.

Hör av er om ni har något att fråga om
Mvh/ Klas Wejle
 

Lasse L

Member
Små justeringar längs vägen..

20_image_1.jpg
 

krister

Member
Hej
Kan bara nämna att det har gått alldeles förtäffligt bra ,nu sitter vi på färjan Kiel-Göteborg och sippar på en malt på hemvägen . har hittat bensinmackar som saluför 100 oktan .......oj vilken skillnad för en gammal Combatmotor att få riktig juice att sörpla i sig ..

Krister
PS Storwall har problem med batteriet ..........gissa varför
DS
 

Weine

Member
Nu har även vi kommit iland på Svensk mark. Hela resan har gått utan ett enda problem för vår del. Vill samtidigt tacka alla svenska medresande för en mycket trevlig gemenskap, även för dom som var tvungen att sitta på " pöbelbänken"

Catharina och Weine
 

krister

Member
Hej
Vilken tur att jag köpte en Norton 1972 helt ovetande om hur många trevliga personer som jag skulle komma att träffa under åren som gått , jag vill tacka alla som var med i Bremen för en trevlig vecka och hoppas att det blir fler tillfällen att träffas på .
Det är en positiv trend nu att det blir fler och fler i klubben som åker till de internationella Nortonträffarna och nu är det bara att avakta den Engelska klubbens beslut om var nästa träff kommer att gå av stapeln, jag vill även ge den Engelska klubben en eloge för deras omtanke om Hans och Monikas olycka .
Även den Tyska klubben gjorde ett fint arbete med alla arrangemang dagtid och kvällstid.
Sist men inte minst var det Klas Weijles insats som gjorde livet enkelt för oss andra med den goda planläggningen av resan.

Varma hälsningar
Krister
 

Weine

Member
Håller med Krister, vi vill också tacka Klas för allt arbete han la ner på bokningar och allt annat, tusen tack.

Catharina och Weine
 

Lasse L

Member
Kan bara hålla med föregående, tack alla för en trevlig resa!

Här kommer lite bilder:



20_Bremen_Storwall_1.jpg

Storwall övervakar starten.

20_Bremen_Brittisk_lngmilare_1.jpg

Engelsk långmilare.

20_Bremen_norsk_lngmilare_1.jpg

Norsk långmilare

20_Bremen_Allvders_1.jpg

Brittisk allvädersmaskin

20_Bremen_kompressor_1.jpg

Kompressorladdad Commando

20_Bremen_ManxII_1.jpg

Gaturegistrerad Manxreplica från Frankrike

20_Bremen_77_1.jpg

Dominator 77
 

Per G

New member
Krister, jag gissar på något som stavas Boy-... ?

Det var en riktigt kul resa, väl arrangerad och med massor av kul trots ett väder som inte alltid var på topp.

Per
 

krister

Member
Hej
lite klipp från aktiviteterna (stavning) i Bremen

Så nära man kan komma en Norton utan bensin

https://www.youtube.com/watch?v=Ss8hwsSAP4w

och sedan lite krigsminnen

https://www.youtube.com/watch?v=tVzW0ihWf4o

hade Tyskarna blitt färdiga med detta u båtsvarv torde kriget hållt på ett tag till .... 4 meter tjocka betongväggar och 4 meter tjockt tak i två lager plus extra förstärkning vid känsliga ställen

Krister
 

Per G

New member
Haha, ja hela gänget är med även Janne som tränar kickbenet :D

Det var cirka 200 pers på träffen, vet ej hur många mc.
Kul att se Norton wankel, såg minst 6 st.

Per
 
Top