Inspirationstråden...

Bragfjord

Well-known member
Ja det var mycket polerat och blankt! Snyggt o bra gjort, t.o.m. gaffelbenen! Men bultarna till främre bromsoket? Sitter det
kåpor över, eller ser jag fel? Större diam. bakhjul inte fel, men behöver Du så brett? Eller är det fåfänga? Men snyggt blev det!
MVH.
 
Ja kanskje det begynner å bli litt vel glossy , så det får være nok nå , men det var jo morro når det ble så bra :D
Bultene til kalipperen er ganske enkelt 10 mm. rustfri bulter med umbrako hode. Det runne umbrakohodet kuttet jeg av slik at det bare stod igjen et rundt hode på 3-4 mm tykkelse.
Det pusset og polerte jeg opp.
På innsiden mot hjulet sitter en låsemutter, og i og med at bulten er så tykk(10mm) var det enkelt å lage et spor til en skrumeisel som jeg kunne holde igjen med når jeg skrudde til mutteren.
Da kunne det synlige hode være rundt og blangt :mrgreen:

Vidar
 

Per G

New member
Vidar,

Man får ha solglasögon på sig för att inte bli bländad 8)
Nu när den är så fin får du byta ut dina Hagon mot IKON så blir den lika skön att åka på som den är vacker att se på :D

Hälsningar
Per
 
Hei
Ja, kanskje det . Vet ikke noe om forskjellen på disse demperne, men jeg trenger noen tips .
Må jo ha noen prosjekter til neste år. Jeg har lyst til å bytte ut pottene til noen med mer cafe`look.
Har noen i kikkerten: http://www.ebay.co.uk/itm/like/370946814851
Eller kanskje et nytt styre ala clubman style.
Noe må det bli, for jeg har ikke lyst på å begynne på en ny sykkel, men man må jo hane å drive med om vinteren . :)
Vidar
 

Bragfjord

Well-known member
Vidar,Jag hade inte "mage" att nämna Hagon dämparna då cykeln är så fin, men som Per G riktigt säger så skulle det vara pricken över i med Ikon, Öhlin ja, men dyra och svårt att avgöra om dom "känns" bättre.
Om Du nu inte är flygmek. så är Du en hejare på att svarva (bultarna b-ok) och andra innovationer! MVH.
 

camenius

Well-known member
Nu när ni njutit länge av Vidars bilder och även sett, läst om och inspirerats av hans underbara hoj även i höstens Nortontidning ( i din brevlåda imorgon om du inte fått den redan), är det väl dags att fläska till med den här. Framför allt njut av färgspelet.

Har just lämnat iväg en del prylar som ska lackas till min ombyggda Atlas. ...och så ramlar jag av den slump in på den här, som har exakt samma färgval som jag ska ha på atlasen. Mums! (Tycker jag, som är såååå svag för vinrött.) Fast jag ville egentligen ha vit randning, men tvingades till guld eftersom det faktiskt inte finns vit Norton-logo!!!!!!
 

Bifogat

  • 1974-Norton-Commando-R-Side.jpg
    1974-Norton-Commando-R-Side.jpg
    488.6 KB · Visningar: 12,931

Magnus Jönsson

Administrator
Hej
håller med dig, snyggt :D
Jag ritade ju upp loggan till våra tröjor en gång så vi har ju den som vektorgrafik, så om du velat kunde du ju tagit den och beställt en vit dekal av nån dekalmakare...
/Magnus
 

camenius

Well-known member
Intresserad och återkommer om inte de två jag hittade hos ett företag igår, är bra. Hör av mig i så fall, men tror du att de kan köra ut dekal man kan ha på tanken? Vill inte ha en "vinyldekal".
 

Magnus Jönsson

Administrator
Hittar du bara ett företag som har "rätt" material och verktyg så löser de det säkert, bara att börja googla :wink:
Alternativt kan du ju köpa rätt material och skära till dom själv, det är ju inget märkvärdigt om du bara ska ha två. Mitt namn som jag har på min kåpa löste jag så.
/Magnus
 

Kim

Administrator
Har en som gör dekaler, hojta till så kanske jag kan lösa det! ☺️ Bara du vet vilken storlek du vill ha på dekalerna.

Med vänlig hälsning, Kim
 
Top