Hur många yngre kör Norton egentligen?

Kim

Administrator
Som ämnet lyder, något jag som 35-åring faktiskt funderar på. Jag börjar visserligen lämna mina yngre dagar och börjar naga in på medelåldersspanet istället. :)
 

camenius

Well-known member
Hyfsat många anar jag, Är själv en av dem, tycker åtminstone jag.
:upp

(Kanske kan man (Klas) selektera vårt medlemsregister och få fram alla under exempelvis.... ja, vad är "yngre"?) Vore kul att få en demografisk kurva på registret.
 

Kim

Administrator
Vafals Lasse! :lol: Fast du har ju teoretiskt rätt, man är inte äldre än man gör sig! :)
 

Kim

Administrator
Jo, det är ju visserligen sant. Men jag tänker såhär.. Hur många är 40år och yngre? :)
 

Per G

New member
Jag platsar!! Baserar detta på att man fru säger att jag beter mig som en 19-åring :D

Förstår inte vad hon menar med det? :)

Per
 

krister

Member
Hej
Annars brukar jag vara långt före min tid ,som exempel har jag en kondition som en 90 åring

Krister
 

Kim

Administrator
Ah, det finns alltså nån som tom är yngre än mig och har Norton! :) var håller du till då?

Mvh Kim
 

hagman88

New member
Nja har inte hunnit med de. Tog mckort för några veckor sedan och norton en har ståt i många år så jag vill gå igenom allt innan jag börjar köra den på allvar. Sen har jag även en triumph legend som jag håller på att bygga cafe racer av 8) så nortonen blir nog vinter projekt :mrgreen:
 

Kim

Administrator
Då får man gratulera! Tog också mitt kort när jag var 27..

Det är nog klokt att se till att Nortonen är i skick innan! Bra att gå igenom allt så man slipper problem, jag börjar komma tillrätta med min efter 6 år.. :)

Får man fråga hur det kom sig att du skaffade just en Norton?
 

hagman88

New member
Jag fick ärva den efter min far som hade den innan. Den va renoverad sedan tidigare men den har säkert stått 7-8 år. Då vill jag gärna byta alla oljor samt kolla ventilspel m.m
 

krister

Member
Hej
Kul med lite ungdom ,du är väldigt välkommen på våra träffar och hoppas att du finner det kul att lyssna på oss "gubbar" sitta och pockulera om gamla och nya tider och vi älskar att höra hur bra våra gamla Mc är jämfört med de nyare motorcyklarna som presterar horisontell bangyjump, du har inte så långt till Äppelboträffen

Krister
 

Kim

Administrator
Ahh, du får vårda den väl! Hoppas du kan komma på nån av klubbens träffar nästa sommar! Man får även komma på annat fabrikat, kan vara kul/bra att lära känna lite folk i klubben. Finns mycket ovärderlig kunskap att ta del av.

Med vänlig hälsning, Kim
 

Per G

New member
Kim,

Det var inte "prestandan" på mig som var som en 19-åring!
Det hustrun menar är att jag är mogen som en tonåring :D

Per
 
Top