forumet

A

Anonymous

Guest
Så där nu börjar det hända lite grejor.

Har lagt om så att forumet inte anpassar sig efter skärmen utan håller en och samma storlek (iofs. inte om folk lägger in tokstora bilder, det ska jag fixa till senare).

Har också lagt in en snarlik 'banner' som ligger på första sidan, första steget till att få forumet att mer bli en del av själva sidan.

Och nu finns det en länk från forumet tillbaka till 'hemsidan', ska väl lägga till en liten icon till 'Hem' så den inte ser så ensam ut. (alla andra har ju icon. :))

Har även ändrat så att avatarer inte får vara breddare än 80 pixlar, istället för 120 pixlar som det var förrut, tyvärr verkar det som att de avatarer som finns nu måste göras om, anledningen är att få lite mer plats över till texten.

PS. Kan kanske tyckas för de som sitter med upplösningar över 1024x768 att sidan blev lite väl small, men går man efter vad som är rekommenderat antal tecken per rad för att det ska vara någotsålunda enkelt att läsa text så har vi nu kommit rätt nära standarden.
(Lite svårt att mäta exakt då olika tecken nuförtiden tar upp olika mycket.)
DS.
 

Taylor

New member
Borde det inte stå "Norton Owners Club of Sweden" i bannern?

Det vore ju ballt om det var så att om man klickade på Norton-märket till höger i bannern så kom man också till hemsidan.

Dessutom så borde det väl stå "hemsida" i stället för "Hem" där du tänker snickra till en ikon. "Hem" står det ju var man än är på forumet och kan lätt tolkas som att man kommer till forumets förstasida.
 
A

Anonymous

Guest
Att hem skulle passa bättre som hemsidan håller ja med om, är oxå redan fixat men att länka en vis del till en annan sida kan nog mer bli förvirrande.

Anledningen till att det står just "The Owner Club of Norton Sweden" är för att just den frasen fick jag av Lasse så skyll på honom om det är fel. :lol:


Edit: Och nu så kommer inga bilder att bli för bredda heller. Men att tänka på iaf. Lägger man upp en bild via forumet som är tex. 3000x2000 pixlar stor via någon extern sida så kommer forumet att visa bilden i max 500x? men bilder kommer fortfarande att vara sina 3000x2000 pixlar, så den kommer ta tid att ladda iaf. Forumet skalar bara ner bilden så att den ska passa in. (OBS att den INTE redigerar om bilden så som "ladda upp" funktionen gör. Detta är som sagt va endast till gjort för att designen på sidan inte ska balla ur.)

Originalbilden i sin storhet ska man kunna se om man klickar på bilden, gör man inte det har man någon dålig popup-killer som dödar alla popups oavsätt om det är reklam eller inte.
 

Taylor

New member
Administratör skrev:
Anledningen till att det står just "The Owner Club of Norton Sweden" är för att just den frasen fick jag av Lasse så skyll på honom om det är fel. :lol:

Hoppas Lasse läser det här då och kommenterar det
 
A

Anonymous

Guest
Va f'n... Ser nu att ja iaf. har skrivit fel, måste va värmen eller något. 8)
Man kan ju undra va jag gjort, står ju rätt på själva hemsidan men fel i forumet mm.. å ja som trodde ja kopierade ifrån banner från första sidan, måste ha tagit någon gammal version...

Här har du Lasses inlägg om va det egentligen ska stå me andra ord precis som du sa.
http://www.nortonsweden.se/forum/viewtopic.php?p=28&highlight=#28

Får ta å ändra det under dan imorgon.
 
A

Anonymous

Guest
Administratör skrev:
Va f'n... Ser nu att ja iaf. har skrivit fel, måste va värmen eller något. 8)
Man kan ju undra va jag gjort, står ju rätt på själva hemsidan men fel i forumet mm.. å ja som trodde ja kopierade ifrån banner från första sidan, måste ha tagit någon gammal version...

Här har du Lasses inlägg om va det egentligen ska stå me andra ord precis som du sa.
http://www.nortonsweden.se/forum/viewtopic.php?p=28&highlight=#28

Får ta å ändra det under dan imorgon.

Visst. Ta det lugnt. Det ordnar sig.

"stay calm and all pieces will fall together" (gammalt kinesiskt ordspråk)
 

Tord Ahlin

Administrator
Är den där lilla "hemsidan" väldigt liten, jag såg den inte förräns jag läste detta inlägg.
Kan den inte få et eget fält och dessutom vara en aning större? Kanske kan den framstå som en vänsterpil.
 
A

Anonymous

Guest
Gjort den fet, borde vara tillräkligt. Risken är nog annars att det bar ser fult ut om en 'länk' aldeles för mycket inte ser ut som de andra.
 

tr5

New member
Händer det något i utvecklingen av hemsidan?

Jag tycker att det borde finnas en inforuta synlig på hemsidan om att den är ny och att utvecklingen pågår.

Gärna en not om att även om mycket annat inte funkar, så gör åtminstone forumet det. Vi vill ju (väl?) inte att nya besökare ska tro att sidan är död.
 

Tord Ahlin

Administrator
tr5 skrev:
Händer det något i utvecklingen av hemsidan?

Jag tycker att det borde finnas en inforuta synlig på hemsidan om att den är ny och att utvecklingen pågår.

Gärna en not om att även om mycket annat inte funkar, så gör åtminstone forumet det. Vi vill ju (väl?) inte att nya besökare ska tro att sidan är död.

Lugn, Joakim (webmastern) jobbar på så gott han kan. Han får ju ingen respons längre, skicka ideer och förslag till honom. Tidningen kommer ut i slutet av november då bör sidan vara rätt färdig, och då hoppas jag att nått händer.
 
A

Anonymous

Guest
Som Tord lite sa, sidan finns officiellt inte riktigt än men skicka gärna idéer och förslag så ser jag vad som går att göra.
 

AndersA

Member
Jag såg för ett tag sedan att någon "klagade" på att webbplatsen innehöll delar som inte funkade eller inte var färdiga.

Kan vi inte använda forumindex som startsida medan vi arbetar med resten, forumet fungerar ju väldigt bra -ser bra ut också.

AndersA
 

Tord Ahlin

Administrator
AndersA skrev:
Jag såg för ett tag sedan att någon "klagade" på att webbplatsen innehöll delar som inte funkade eller inte var färdiga.

Kan vi inte använda forumindex som startsida medan vi arbetar med resten, forumet fungerar ju väldigt bra -ser bra ut också.

AndersA

Ja det skulle ju vara oK, men vad är vitsen med det?? Det är ju meningen att vi skall jobba mot en sida som den skall se ut.
 
A

Anonymous

Guest
Finessen är att en besökare slipper ramla på halvfärdiga sidor det första han gör. Kommer man direkt till forumet som funkar och är snyggt gör det ett mycket bättre första intryck!

AndersA
 
Top