Fastback

totta05

Member
Hallå kompisar! Tänker i höst bygga tillbaks min hybrid till "original" fastback. Har börjat få ihop delar bl a från Old Britain. Nu undrar jag jag: är det någon i Västsverige som har ett originalex man skulle få kunna kolla på. Får nog tillverka lite fästen och liknande så det skulle vara intressant och se hur det var en gång.
Häls Gjert :)
 

camenius

Well-known member
Nu frågar du visserligen inte om att köpa saker, men är du intresserad av köp av tank o sadel, vet jag att Mats Carlsson i Sollebrunn (vilket jag räknar som dina trakter) har fastbackdelar har vill sälja.
 

totta05

Member
Nytt försök! Är det nån därute som har en monterad bakre fastback som man kunde få ringa och räta ut en del frågetecken?
Häls Gjert
 

Lasse L

Member
Hej, jag har fastback monterat, dock inte helt original. Har även en bakre fastback över om du behöver.

Du har väl redan sett reservdelskatalogen?

20_resdel_fstback_1.jpg
 

totta05

Member
Hej, jo jag fick från England en fastback, en nummerplåthållare och vad som i katalogen kallas support (#7). Sen har jag en liggande tail light fairing (#5).
Nu kommer tankevurpan hur detta sätts samman. Jag kanske låter korkad, men belysningen monteras utanpå fastbacken, men sitter nummerplåthållaren innanför fastbacken? Och var i bilden kommer #7 och #5 in i bilden...
Tacksam för svar från aningen korkad Commandoägare.
Gjert

Förresten såg att reflexerna på sidan går lös på över hundringen styck...
 

Lasse L

Member
Hej, #7 och #5 hör till Roadster-modellen, #17 är rätt nummerplåtshållare för Fastback. (Om vi pratar samma numrering som i min katalog)

Jag monterade min fastback med Roadsterns nummerplåthållare inuti och det funkade, hålen i skärmen stämde också. Men jag har inte en korrekt bakskärm, det är ju en särskild bakskärm till Fastbacken. Om din Commando var en Fastback från början kanske du har originalskärmen?

Mellan plåten #19 som sitter bakom lamphållaren och Fastbacken satte jag ett mellanlägg av gummi (hemgjord av gammal innerslang).

Hoppas du blir lite hjälpt av detta. Nu är det dags för en av årets sista turer, det börjar bli lite kallt på kvällstid så här års.
 

totta05

Member
Tack, nu klarnar det, jag har för mycket grejer förstår jag nu. Jodå det verkar som originalskärmen sitter under Dunstall-sadeln. Så nu är det bara att börja skruva fast jag väntar nog ett tag, kan bli många fina dagar ännu.

Let's roll and be careful out there, som dom sa i Hill Street serien.

Gjert
 
Top