Förgasarbyte Commando 750 1971

camenius

Well-known member
Bra Krister. Du aktualiserar bilderna. Magnus och jag har inte pratat om detta. Uppenbart är att det finns problem, vi får diskutera detta och återkomma. Vet att bildfrågan diskuterades livligt tidigare, något jag inte satte mig in i alls då. Jag trodde att detta var fixat.

Vi får sätta oss in i problemet och återkomma.

Egentligen vill jag inte syssla med hemsidan, utan enbart tidningen. Det är därför vi söker någon som vill ansvara för den. Hade jag inte tidningen att jobba med skulle jag gärna ta det, är ju en kul uppgift.

Det är tur att vi har Magnus som nu hjälper mig fixa det som jag velat göra. Han kan en del av det ”it-tekniska” vilket jag inte kan alls.
 

Magnus Jönsson

Administrator
Jag tror inte att man får en förhandsvisning på en pdf-fil (som ju inte är ett bildformat) det är nog problemet i just detta fallet.
 

Magnus Jönsson

Administrator
Jag tror inte att man får en förhandsvisning på en pdf-fil (som ju inte är ett bildformat) det är nog problemet i just detta fallet.
 

krister

Member
hej Testar på nytt med jpg fil
NORTONLOGGA
 

krister

Member
hej Testar på nytt med jpg fil
NORTONLOGGA


Ok då fattar jag man skall inte prova med bildfilsikonen i överkanten utan använda Bilagsikonen i nederkanten tillsvidare ,kommer bildfilsikonen i överkanten att aktiveras ? Som det fungerar nu kommer alla bilder att hamna i slutet på medelandet ? lite synd om man skall skriva en story eller monteringsanvisning med många bilder som inte kommer insprängd i texten . man kan i ochförsig byta filnamnet i bilden till bildtext men då kan det bli långa filnamn .

/Krister
 

Bifogat

  • 13335823_801139953354114_7164187750197667763_n.jpg
    13335823_801139953354114_7164187750197667763_n.jpg
    5.1 KB · Visningar: 10,048

Kim

Administrator
Skärmavbild 2019-06-16 kl. 23.23.52.png

Om det är dessa knappar så använder man dom när man vill länka till en bild eller en länk på nätet, om man länkar till en bild i sin dator så kommer detta inte att fungera, det enda sättet är att välja bilaga och välja placera inom inlägget, som ni ser har jag bilden ändå högst upp. Och en här nedanför.



För att välja hur det placeras så sätter du markören där i inlägget som du vill ha din bild och sen väljer du bilaga och placera inom inlägget så skall bilden hamna precis där du vill ha den.
 
Top