Det här med att ladda upp bilder

Taylor

New member
Finns det inte något bättre sätt att ladda upp bilder än att välja "ladda upp bild" på forumet?

Jag har använt mig av Photobucket sen jag började använda forumet och det har gått alldeles utmärkt. Tills nu.

Förmodligen har forumet uppdaterats och vi användare har inte fått de instruktioner som behövs för att det ska funka smidigt (läs = SVENSKA instruktioner)


Jag mäskre det nu när jag skulle ladda upp bilder om Lasse Camenius Norton-träff och det var ett rent helvete rent utsagt.


Antingen byter vi forum till Proboards eller också ...

Ja. Jag vet inte vad.

För mig är det rent stenåldersmässigt att "ladda upp bild" som det är på vårt forum. Lite som att byta hjul på en bil med skiftnyckel.
Det är otroligt många "klick"-steg i onödan mot att använda Photobucket rakt in i en "URL"-tagg i dialogrutan som vi göär på gitarrförumet med Proboards + Photobucket.

Både krångligt och dessutom jätteputtinuttiga små bilder.

Nån som jag bistå med hjälp?
 
Inga problem att ladda upp bilder från Photo Bucket. Bara att klicka i rutan IMG till höger om bilden på Photo Bucket. Högerklicka sedan i ditt inlägg på Nortonforumet och välj "klistra in". Voila! Din bild är uppladdad!

För säkerhets skull testade jag att ladda upp en handfull bilder. Klickar man på dem visas de i ursprungsstorlek.









 

Per G

New member
Finns en del tankar kring förändringar av hemsidan men dessa blir ju inget värda förrän vi får något gjort. Till hösten ska vi ta nya tag i hemsidan. Nu ska vi njuta av vädret :D

Per
 
Top