BSA träff

Är det någon som skall köra och titta på våra "landsmän" BSA klubben har internationel träff i Degerberga 11-18 aug. och jag funderar på att köra dit och gå någon runda där, är det någon mer här nere omkring som funderar på det kan vi göra gemensam sak av det kanske sänd mig i så fall ett PM så hörs vi.
Mvh/ Hans
Ett varningens ord på vägen i lördags när jag var ute och körde såg jag minst 4 rådjur i direkt närhet till vägen (ett i en skymd vänsterkurva både rådjuret och jag blev nog lika skrämda det for i väg åt höger och min vänstra tåspäts skrapa i vägen för först gången i år så jag undslapp med blåtta förskräckelsen).
 
Jag kanske tar en sväng ner om vädret blir hyggligt. Jag minns när de höll samma evenemang i Mölle här på framsidan av Skåne. 2003 var det väl? Då knattrade det rätt friskt med gamla hojar i trakten så om uppslutningen är likartad nu kan det ju vara värt en liten tur.

Satt och kollade på programmet här: http://www.bsaoc.org/int2012/ men jag blir inte klok på vilken dag som är bäst för att få se flest hojar. Antar att vädret får avgöra.
 

boda

Member
ska ni se många hojar kan det vara bäst på sen eftermiddag kväll
om ni kommer på onsdag kväll är där nog en hel del ute och hedrar minnet av en viss Lucas
Lucas night startar 22,00
nu på söndag 13,00 är invigningen i hembygdsparken
då bör "alla " hojarna vara där
Boda
 
Blev en tur till Degeberga i perfekt hojväder på söndagen. 26 mil stod trippmätaren på när jag kom hem igen. Jag knäppte lite bilder på några av alla Small Heaths finest som stod uppradade i solskenet. Skönt med en träff där man inte måste stövla sig igenom en skog av fula customhojar innan man kommer fram till godsakerna!



































Apropå rådjur lyckades jag undvika både vildssvin rådjur, harar och annat vilt och halvvilt trots att jag valde småvägar genom skogar och över skånska åsar. Ända till jag var tre km hemifrån, vill säga! Då hoppade ett rådjur ut på vägen tio meter framför mig och försvann lika fort in i skogen igen. Det är små marginaler ibland... :?
Färdvägen:

 

Per G

New member
Bjarne,

Fina bilder! Fint väder och många mc.

Någon aning om antalet?
Vi har väl uppskattningsvis cirka 25-30 på Nortonklubbens årsmöte.

Hälsningar,
Per
 
Jag har för mig att det var drygt 200 personer anmälda till träffen. Jag räknade aldrig hojarna i Degeberga men närmare 100 var det nog.
 

tr5

New member
Här kan man uppskatta deltagarantalet
http://www.bsaoc.org/bsaoc_1/viewtopic.php?f=1&t=696
 

Per G

New member
Kanske dags för styrelsen att fundera på någon hojträff ihop med övriga likasinnade?
Även om dessa personer åker gamla BSA, Triumph, etc etc och ännu inte kommit till insikt att det är Norton som är vägens konung :)

Hälsningar,
Per
 
Per G skrev:
Kanske dags för styrelsen att fundera på någon hojträff ihop med övriga likasinnade?
Även om dessa personer åker gamla BSA, Triumph, etc etc och ännu inte kommit till insikt att det är Norton som är vägens konung :)

Hälsningar,
Per

Ja, vi lär ju inte bli fler med åren. Det finns ju för all del Britannia-rallyt men ytterligare märkesöverskridande träffar är nog inte fel.

Personligen skulle jag gärna också se ett gemensamt svenskt forum för alla engelska märken i stil med engelskspråkiga Brit Bike Forum. Om man tycker att aktiviteten ibland är lite låg på vårt forum så är den betydligt lägre på både Triumph- och BSAforumen. Lite gemensamt forum-tjat om det egna märkets förträfflighet skulle kanske få upp aktiviteten något?
 

boda

Member
antalet som besökte BSA.Rallyt i Degeberga var 246 st
och dom kom från 13 olika länder
längst ifrån var Australien 4 st och USA 4 st
där var ett par som bodde på Cypern
och en från Österrike
resten kom från Danmark,Finland,Norge,Belgien.Nederländerna,
Tyskland,Frankrike, UK och Sverige
på Line-Up i Åhus var där 134 st BSA
Det är kanske dags att ha en Internationell Norton träff i Sverige


Boda
 

Per G

New member
Visst vore det kul med en internationell Norton träff i Sverige.
Nya styrelsen behöver litet tid att komma på plats och ta över registerhållning och annat från Peter som har gjort detta i många år.

Vi pratade litet löst om att anordna en resa till Skottland eller något men vi kanske skulle fundera på en stor träff istället. Vore ju roligt men det kräver en hel del engagemang och insatser så vi får fundera på detta.

Hälsningar,
Per
 

krister

Member
Hej
Lite synd att det är dåliga färjeförbindelser med England ,men NOC England kanske är intreserade av ett samarbete men dom brukar lägga sina internationella träffar så att de inte behöver åka så långt från färjeläget till träffen. De gånger jag pratat med dem så är de intreserade av den Swenska klubben specielt när dom får reda på hur många medlemmar våran klubb har.
Det är kul att det (äntligen) finns utrymme inom klubben för ett samarbete med andra klubbar både nationellt och internationellt .

Vänligen
Krister
 

boda

Member
om man tar färjan till Esbjerg och lägger träffen i Skåne
t.ex i Degeberga så är det bara 40 mils körning från Esbjerg
eller om man kör över kontineten från Dunkerque till Travemünde
och sedan tar färjan till Malmö har man ca 90 mil att köra ingen sträcka
när man kör Norton
jag tror nog att man kan låna lite av BSA-klubben
som kartor med färdiga rundor att köra efter och kanske få hjälp
med lite praktiska detaljer

Boda
 

camenius

Well-known member
NOC England försökte faktiskt få kontakt med svenska Nortonklubben tidigare, för att lägga sin 2012 INOC-träff i Sverige, eller i all fall arrangera något ihop med oss. Eftersom de inte fick någon respons rann det hela ut i sanden och britterna löste sin träff på annat sätt.

Detta enligt ett besviket mail som jag fick vidareförmedlat sent på försommaren av Anders Larsson i 08 (som känner folk i deras styrelse). Så visst är de intresserade.

Nya styrelsen tillsammans med Väskustträffen kanske kan sy ihop en lösning om datum kan passa britterna (om de fortfarande är intresserade, vilket de med stor säkerhet är). Nämnde detta för Per G och diskuterade det med Anders Planefeldt i somras och vi konstaterade att tillgången på sovhytter och liknande praktiska detaljer på Orust Caming är perfekta. Liksom närheten till färja.

Mycket förarbete krävs om man vill ordna detta om träffen ska bli bra. Hur än vår nya styrelse ser på detta hoppas jag att NOC i England nästa gång i all fall får anständig respons om de kontaktar oss, oavsett ärende.
 

Per G

New member
Va bra då, det finns ju redan kontakter tagna, vi får väl jobba vidare på detta och se vad vi kan få till.

Hälsningar,
Per
 
Top