Var på Nifsta å visade Commandon på släpet då jag inte längre kan köra sporthoj pga. skadat h-ben. Men det här är min favorit Norton!
Efter många års åkande o ombyggnader är den nu som jag vill ha en potent Cafe' Racer! Den köptes ny -69 som Fast Back men ändrades omg. till
en mans cykel för fortkörning, det var då jag blev varse/besviken på den dubbel-nockade frambromsen så -71 blev det Dunstalls fina skivbromskit och
även 810cc! Då blev cykeln en riktig dräpare för sin tid och jag trivdes! Men även idag är den svårslagen på favoritvägen, tror jag......
Men många dragningar har det varit och en del avåkningar där jag förstått att Commandons ram inte tål detta som tex. Featherbed gör, så den är inne på sin tredje ram nu. Den första som var den skandal-lösa med fel förstärkning av styrhuvudet som då inte tålde mycket utan vek sig för minsta "krock"
Men det hade nog inte hjälpt med den senare ramen nu med ett undre ramrör till styrhuvudet, då jag körde in i en bil bakifrån så den i sin tur körde in
i bilen framför, förarna såg nåt rött komma farande över, det var jag....... men oskadd.
Ja det gör ont att inte kunna köra den idag, preparerad och med halvkåpa, trimmad motor, bra broms, hög 1a, tätstegad, med hög utväxling, bra nedläggningvinkel mm.
Den var tänkt för ban racing från början, men jag ville inte riskera cykeln å tyckte nog att den var för fin för detta så det blev annat ändå att köra med, å andra sidan skrotade jag som street-fighter rätt bra istället....... (Nej det är fel att kalla mig street-fighter, jag kör inte i stan eller dylikt, kommer rödlyse har jag kört fel, nej Cafe'-åkare stämmer bättre, ut på favorit vägen!)