Bildgalleri

A

Anonymous

Guest
Vad tror ni om ett bildgalleri som det här
http://www.emck.se/asp/gal/default.asp

Försök nu att kolla på hur det fungerar och inte hur det ser ut, tycker personligen att det inte var så snyggt men gissar på att det går att ändra på utseendet.
 
A

Anonymous

Guest
Darn... Den galleri-funktionen funkar inte alls till er hemsida, skriven i fel programmeringskod.

Men om nån annan vet om nån sajt som kör med galleri som ni tycker verkar fungera smidigt så kan jag kolla om det går att lägga upp till er sida.
 
A

Anonymous

Guest
Har lagt in ett galleri nu, som ni kan testa lite smått.
Kan iofs. verka lite avancerat att lägga upp bilder men är rätt enkelt att använda om man lyckats göra kategorierna och album smidigt.

Med andra ord, lite av ett helvete att administrera i början innan man fått till det rätt men funkar kalas senare.

Funkar oxå så att det inloggningsnamn som ni har här är samma som är till galleriet, ni behöver alltså inte registera er på nytt.

http://www.nortonsweden.se/gallery

Några småsaker som måste fixas är att jag har inte gjort några länkar mellan första sidan, forumet och galleriet, just nu är det lite jobbigt att ta sig från
gallery --> forum
forum --> gallery
gallery och forum --> första sidan.
 

Tord Ahlin

Administrator
Administratör skrev:
Har lagt in ett galleri nu, som ni kan testa lite smått.
Kan iofs. verka lite avancerat att lägga upp bilder men är rätt enkelt att använda om man lyckats göra kategorierna och album smidigt.

Med andra ord, lite av ett helvete att administrera i början innan man fått till det rätt men funkar kalas senare.

Funkar oxå så att det inloggningsnamn som ni har här är samma som är till galleriet, ni behöver alltså inte registera er på nytt.

http://www.nortonsweden.se/gallery

Några småsaker som måste fixas är att jag har inte gjort några länkar mellan första sidan, forumet och galleriet, just nu är det lite jobbigt att ta sig från
gallery --> forum
forum --> gallery
gallery och forum --> första sidan.


Jaha men är det meningen att vi skall kunna lägga upp ett bild-bibliotek, ungefär som i photobucket? Du kan väl förklara hur man lägger upp en bild.
 
A

Anonymous

Guest
Ja, ville ni inte ha en funktion för att lägga upp bilder på tex. medlemmarnas hojar och bilder ifrån olika träffar?
 
A

Anonymous

Guest
Tror vi tar det sen. :)
Galleriet jag valde är lite eller rätt mycket klurigt att sätta upp men när jag väl fått till det så ska det inte vara så svårt att lägga upp bilder.
 
A

Anonymous

Guest
Så där, nu har jag länkat till ett nytt galleri, istället för det lite knöliga som låg på sidan förrut. Det här galleriet är både snyggare och mycket enklare att använda sig av.

Stora skillnaden rent tekniskt är att bilder nu endast kommer att laddas upp av någon administratör istället för att alla kan ladda upp som det va förrut (även om det dok va svårt att göra det förrut).


Det ni får bestämma er nu är om det ska vara ljus eller mörk bakgrund i galleriet, just nu har jag valt lite att köra med svart och guld-gul färg (lite med tanka på att just de färgerna finns på visa Norton hojar samt att bilder kan se bättre ut mot mörk bakgrund (mörk eller ljus bakgrund bakom bilder är dok en rätt personlig sak vad man tycker bäst om.)
 
Top